Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Ilona Rzepka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Telefon kontaktowy
68 34 70 535
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Wymagane Dokumenty
Opis
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej:
Osoba mająca interes prawny składa wniosek o wymeldowanie, w którym określa imię i nazwisko, adres zameldowania na pobyt stały oraz prawdopodobne miejsce zamieszkania osoby nie przebywającej pod adresem stałego zameldowania.
Jeżeli nie jest znane miejsce aktualnego pobytu tej osoby okres nie przebywania w miejscu zameldowania musi wynosić minimalnie 6 miesięcy.
Prowadzone na ten wniosek postępowanie administracyje ma na celu ustalenie faktu przebywania osoby wymeldowanej.
W przypadku udowodnienia tego faktu następuje wydanie decyzji o wymeldowaniu.
Odwołanie:
Od wydanej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojejwody Lubuskiego w terminie 14 dni od dostarczenia tej decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. Odwołanie należy opłacić znakiem skarbowym w wys. 5 zł.
W przypadku udowodnienia tego faku następuje wydanie decyzji o wymeldowaniu.
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
Podstawa prawna
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz wyrok Trybunału Konstytucyjnego sygn. akt K. 20/01.
Wymagane dokumenty
- dowód osobisty,
- wypełniony druk - "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub odpowiednio - "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego".
Czas realizacji
sprawa załatwiana jest niezwłocznie, a w przypadku wymeldowania w drodze decyzji administracyjnej termin uzależniony jest od przebiegu postępowania
Opłaty
- podanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej - 5 zł,
- załącznik - 50 gr.
Materiały
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego02_zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_stalego_1.pdf 1.76MB Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
03_zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_czasowego.pdf 1.76MB