W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

Termin załatwienia

Niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Ilona Rzepka

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Telefon kontaktowy

068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wpis do CEIDG (CEIDG-1)

Opis

Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541)

Zgodnie z art. 2 ww. ustawy Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej, zwaną dalej ,,CEIDG'', prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki.

Zadaniem CEIDG jest:

1) ewidencjonowanie przedsiębiorców będących osobami fizycznymi;

2) udostępnianie informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie wskazanym w ustawie;

3) udostępnianie informacji o zakresie i terminie zmian we wpisach do CEIDG oraz w informacjach i danych udostępnianych w CEIDG, a także o wprowadzającym te zmiany podmiocie;

4) umożliwienie wglądu do danych bezpłatnie udostępnianych przez Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego;

5) udostępnianie informacji o ustanowionym pełnomocniku lub prokurencie, w tym o zakresie udzielonego pełnomocnictwa lub o rodzaju i sposobie wykonywania prokury.

 

Wpis do CEIDG jest dokonywany na wniosek, chyba że przepis szczególny przewiduje wpis z urzędu. Wpisem do CEIDG jest również wykreślenie przedsiębiorcy albo zmiana wpisu (dotyczy również zawieszenia i wznowienia). Wniosek o wpis do CEIDG jest wolny od opłat.

 

Jeżeli wniosek o wpis do CEIDG został złożony z wykorzystaniem formularza elektronicznego system teleinformatyczny CEIDG przesyła na wskazany w nim adres poczty elektronicznej urzędowe poświadczenie odbioru.  Wniosek ten jest opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub jest podpisany w inny sposób akceptowany przez system CEIDG, umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby składającej wniosek i czasu jego złożenia. Wniosek o wpis do CEIDG może być również sporządzony w postaci papierowej z zachowaniem zakresu i układu danych określonych w formularzu elektronicznym, a następnie:

- złożony w wybranym urzędzie gminy z ważnym dokumentem tożsamości, wniosek ten jest opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy;

- wysłany przesyłką rejestrowaną na adres wybranego urzędu gminy, wniosek ten jest opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy poświadczonym przez notariusza. 

 

Więcej informacji na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl

 

 

Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek godz. 7.00 - 15.00

Czas realizacji

Niezwłocznie

Opłaty

Brak

Materiały

Wniosek CEiDG-1
CEIDG-1​_wniosek.pdf 0.43MB
CEIDG-PN - Udzielone pełnomocnictwa
ceidg-pn-udzielone-pelnomocnictwa.pdf 0.06MB
CEIDG-MW - Dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej
ceidg-mw-dodatkowe-miejsca-wykonywania-dzialalnosci-gospodarc.pdf 0.07MB
CEIDG-RB - Informacja o rachunkach bankowych
ceidg-rb-informacja-o-rachunkach-bankowych.pdf 0.06MB
CEIDG-RD - Wykonywana działalność gospodarcza
ceidg-rd-wykonywana-dzialalnosc-gospodarcza.pdf 0.08MB
CEIDG-SC - Udział w spółkach cywilnych
ceidg-sc-udzial-w-spolkach-cywilnych.pdf 0.07MB
Instrukcja wypełniania wniosku CEIDG-1
Instrukcja​_wypelniania​_wniosku​_CEIDG​_1.pdf 0.80MB
{"register":{"columns":[]}}