W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

UCHWAŁA NR XXXV/302/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie statutu osiedla Cibórz

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r.
poz. 713 z późn. zm.), uchwała się co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXVI/211/2012 Rady Gminy Skąpe z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie statutu osiedla
Cibórz (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego z 2013 r. poz. 154) rozdział 3 otrzymuje brzmienie:
„Rozdział 3.
Zasady i tryb wyboru przewodniczącego i członków zarządu osiedla
§ 23. 1. Przeprowadzenie wyborów przewodniczącego zarządu osiedla i członków zarządu osiedla
na nową kadencję zarządza wójt w terminie 3 miesięcy od ogłoszenie wyników wyborów do rad gmin
na obszarze kraju.
2. W razie konieczności przeprowadzenia wyborów przewodniczącego zarządu osiedla lub członka
zarządu osiedla przed upływem kadencji, wybory zarządza wójt w terminie 2 miesięcy od wystąpienia
ich przyczyny.
§ 24. 1. Wybory przewodniczącego zarządu osiedla i członków zarządu osiedla na nową kadencję
zarządza wójt i w tym celu ustala miejsce, termin, godzinę przeprowadzenia wyborów.
2. Zawiadomienie wójta o przeprowadzeniu wyborów przewodniczącego zarządu osiedla
i członków zarządu osiedla podaje się do wiadomości mieszkańców osiedla co najmniej na 7 dni przed
wyznaczoną datą wyborów.
3. Wybory przeprowadza wójt lub inna wyznaczona przez niego osoba.
4. Zasady określone w ust. 2 i 3 stosuje się przy odwołaniu z pełnionych funkcji.
§ 25. 1. Mieszkańców uprawnionych do głosowania ustala się na podstawie spisu wyborców.
2. Spis sporządza się w urzędzie gminy, najpóźniej na 7 dni przed dniem wyborów, na podstawie
spisu wyborców do rady gminy, sporządzonego na zasadach określonych w przepisach ustawy Kodeks
wyborczy.
§ 26. 1. Wybory przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie 3 osobowym wybranym spośród
uprawnionych mieszkańców obecnych w miejscu przeprowadzania wyborów.
2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca na przewodniczącego zarządu osiedla lub na
członka zarządu osiedla.
3. Członkiem komisji nie może być małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo oraz powinowaty
w tej samej linii lub stopniu kandydata na przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu
osiedla, jak również osoba pozostająca z kandydatem w stosunku przysposobienia.
4. Wybór członków komisji odbywa się w głosowaniu jawnym.
5. Członkowie komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego komisji.
§ 27. 1. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
1) przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) ustalenie wyników wyborów,
4) sporządzenie protokołu z przeprowadzonych wyborów.
2. Protokół podpisują przewodniczący komisji oraz jej członkowie i podają go bezzwłocznie do
publicznej wiadomości.
§ 28. Wybory przewodniczącego zarządu osiedla i zarządu osiedla odbywają się spośród
nieograniczonej liczby kandydatów będących mieszkańcami osiedla.
§ 29. W pierwszej kolejności należy przeprowadzić zgłoszenie kandydatów i głosowanie dla
dokonania wyboru przewodniczącego zarządu osiedla.
§ 30. W drugiej kolejności należy przeprowadzić zgłoszenie kandydatów i głosowanie dla
dokonania wyboru członków zarządu osiedla.
§ 31. Wyborów dokonuje się na kartach do głosowania przygotowanych i przeliczonych przez
komisję skrutacyjną.
§ 32. 1. Przed rozpoczęciem głosowania komisja sprawdza, czy urna do głosowania jest pusta, po
czym zamyka ją i opieczętowuje pieczęcią gminy.
2. Od chwili opieczętowania aż do zakończenia głosowania urny otwierać nie wolno.
3. Przed przystąpieniem do głosowania mieszkańcy ujęci w spisie wyborców podpisują listę
obecności, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Mieszkaniec nie wpisany do spisu wyborców zostanie przez komisję ujęty w spisie
i dopuszczony do udziału w głosowaniu, jeżeli uprawdopodobni, że na stale zamieszkuje na terenie
osiedla.
5. Komisja ustala na podstawie spisu wyborców liczbę osób uprawnionych do głosowania
i przygotowuje taką liczbę kart do głosowania.
6. Komisja wydaje karty do głosowania opatrzone pieczęcią urzędu gminy uprawnionym
mieszkańcom, którzy potwierdzają otrzymanie karty podpisem na spisie wyborców.
7. Głosowanie odbywa się poprzez wpisanie na karcie do głosowania nazwiska jednego
z kandydatów. Karty do głosowania niewypełnione, wypełnione w inny sposób, przedarte lub inne niż
ustalone w ust. 6 uznaje się za głos nieważny.
§ 33. 1. Za wybranego na przewodniczącego zarządu osiedla uważa się kandydata, który uzyskał
największą liczbę ważnie oddanych głosów.
2. W przypadku nierozstrzygnięcia wyborów przewodniczącego zarządu osiedla przeprowadza się
ponowne głosowanie spośród kandydatów, którzy otrzymali równą największą liczbę głosów.
3. Jeżeli w wyniku powtórnego głosowania żaden z kandydatów nie uzyskał większości głosów
stwierdza się niedokonanie wyboru przewodniczącego zarządu osiedla oraz nie przeprowadza się
wyborów członków zarządu osiedla.
§ 34. Wójt w terminie 30 dni od dnia w którym nie dokonano wyboru przewodniczącego zarządu
osiedla i członków zarządu osiedla zarządza ponowne wybory.
§ 35. 1. Za wybranych na członków zarządu osiedla uważa się kandydatów, którzy uzyskali kolejno
największą liczbę głosów.
2. W przypadku jednakowej liczby głosów, uniemożliwiającej dokonanie wyboru członka zarządu
osiedla, przeprowadza się ponowne głosowanie spośród kandydatów którzy otrzymali równą
największą ilość głosów.
§ 36. Pełnienie funkcji przewodniczącego zarządu osiedla i członka zarządu osiedla wygasa na
skutek:
1) złożenia pisemnej rezygnacji z pełnionej funkcji (zrzeczenie się funkcji),
2) śmierci,
3) odwołania z pełnionej funkcji.
§ 37. 1. W przypadku wygaśnięcia funkcji przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu
osiedla, przeprowadza się wybory uzupełniające w trybie obowiązujących przepisów dla wyborów
przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu osiedla.
3. Wyborów uzupełniających przewodniczącego zarządu osiedla i członka zarządu osiedla
nie przeprowadza się, jeżeli do końca kadencji pozostało mniej niż 6 miesięcy.
§ 38. Kadencja przewodniczącego zarządu osiedla i członków zarządu osiedla wybranych
w wyborach uzupełniających upływa z dniem zakończenia kadencji rady gminy.
§ 39. 1. Przewodniczący zarządu osiedla i każdy członek zarządu osiedla mogą być odwołani przed
upływem kadencji:
1) na wniosek wójta,
2) na wniosek co najmniej 1/10 mieszkańców osiedla,
2. Wniosek mieszkańców musi być uzasadniony.
3. Wnioskowi bez uzasadnienia nie nadaje się biegu.
4. Odwołanie przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu osiedla winno być
poprzedzone w miarę możliwości wysłuchaniem zainteresowanego.
§ 40. 1. Przewodniczący zarządu osiedla, członkowie zarządu osiedla mogą złożyć rezygnację
z pełnionej funkcji w trakcie trwania kadencji.
2. Rezygnację z funkcji przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu osiedla przyjmuje
wójt gminy.
§ 41. 1. W terminie 14 dni od daty wyborów może zostać wniesiony protest przeciwko ważności
wyborów przewodniczącego zarządu osiedla lub członka zarządu osiedla z powodu naruszenia prawa,
jeśli naruszenie to mogło przesądzić o wynikach wyborów.
2. Protest może wnieść każdy mieszkaniec osiedla uprawniony do głosowania.
3. Protest wnosi się na piśmie do wójta, który jest organem właściwym do rozstrzygnięcia protestu.
4. W proteście powinny być sformułowane konkretne zarzuty oraz wskazane lub przedstawione
dowody na ich poparcie.
5. Wójt rozstrzyga protest w terminie 21 dni od daty jego złożenia i postanawia o:
1) uznaniu protestu za zasadny i unieważnieniu wyborów w całości lub części;
2) oddaleniu protestu.
6. Na rozstrzygnięcie wójta przysługuje zażalenie do Rady Gminy w terminie 14 dni od daty jego
doręczenia.
7. Rada Gminy rozpatruje zażalenie w terminie 60 dni od dnia jego złożenia i postanawia o:
1) uznaniu protestu za zasadny i unieważnieniu wyborów w całości lub części;
2) oddaleniu protestu.
8. W razie uwzględnienia protestu rada gminy unieważnia wybory w całości lub w części.
9. Wójt zarządza ponowne wybory w terminie 60 dni od daty uznania protestu za zasadny
i unieważnienia wyborów w całości lub części.
10. Protest zostaje oddalony jeżeli został złożony z naruszeniem 14-dniowego terminu, o którym
mowa w ust.1.
11. Wójt pozostawia bez dalszego biegu protest wniesiony przez osobę inną niż wymienioną
w ust.2”.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXXV/302/2021 RADY GMINY SKĄPE z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie uchwały w sprawie statutu osiedla Cibórz
UCHWALA​_NR​_XXXV​_302​_2021​_RADY​_GMINY​_SKAPE​_z​_dnia​_23​_lipca​_2021​_r​_o​_zmianie​_uchwaly​_w​_sprawie​_statutu​_osiedla​_Ciborz.pdf 0.27MB
{"register":{"columns":[]}}