W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

UCHWAŁA NR LIII/448/2022 RADY GMINY SKĄPE z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2023 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r. poz. 559 ze zm.), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 215, art. 216, art.217, art. 218, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1634 ze zm.), art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 583 ze zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu w łącznej kwocie 39.160.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1: 1) dochody bieżące 23.936.737,12 zł;
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 0,00 zł.
2) dochody majątkowe 15.223.262,88 zł,
- w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 1.887.678,73 zł.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu w łącznej kwocie 43.934.533,41 zł zgodnie z załącznikiem nr 2: 1) wydatki bieżące 26.422.630,95 zł;
2) wydatki majątkowe 17.511.902,46 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 26.422.630,95 zł, w tym: 1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej 20.699.580,23 zł, w tym:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 10.970.244,58 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 9.729.335,65zł; 2) wydatki na dotacje na zadania bieżące – 1.871.500,00 zł;
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 3.423.146,72 zł;
4) wydatki na obsługę długu – 300.000,00 zł;
5) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 – 128.404,00 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 17.511.902,46 zł, w tym:
1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 17.511.902,46 zł z czego na programy
i projekty inwestycyjne realizowane ze środków pomocy zagranicznej w kwocie 505.000,00 zł, w tym:
a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 505.000,00 zł.
§ 3. 1. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 4.774.533,41zł, który zostanie sfinansowany:
1) przychodami z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1.500.000,00zł oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w wysokości 128.404,00zł;
2) przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych w wysokości 1.559.260,00zł;
3) przychodami z tytułu nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych, pomniejszonej o przychody z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonania budżetu określonymi w odrębnych ustawach, w wysokości 1.586.869,41zł.
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.215.273,41 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 440.740,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4. 1. Ustala się limity zaciąganych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek i sprzedaży papierów wartościowych:
1) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w wysokości 1.559.260,00 zł;
2) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych – w wysokości 440.740,00zł;
3) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w wysokości 2.000.000,00 zł. § 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 250.000,00 zł;
2) celowe w łącznej wysokości 2.050.000,00 zł, z tego:
a) na realizację zadań wynikających z zakresu zarządzania kryzysowego – 100.000,00zł, w tym 70.000,00zł na wydatki bieżące i 30.000,00zł na wydatki majątkowe,
b) na wydatki oświatowe – 300.000,00 zł,
c) na wydatki majątkowe – 1.000.000,00 zł;
d) na wydatki związane z kosztami mediów (m.in. gaz, prąd, woda) – 100.000,00 zł;
e) na wydatki związane z bieżącą konserwacją infrastruktury powstałej w związku z realizacją projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków z UE – 50.000,00zł
f) na wydatki związane z poprawą efektywności energetycznej – 500.000,00zł
§ 6. Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;
2) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 150.000,00zł oraz dochody z tytułu opłaty, o której mowa w art. 92 ust. 11 ustawy z dnia 26 października 1982r.
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w wysokości 50.000,00zł i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 195.000,00zł oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5.000,00zł;
3) dochody z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w wysokości 11.432.584,15zł i wydatki realizowane ze środków ww. funduszu w wysokości 12.932.584,15zł.
§ 7. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji w wysokości: 1.846.500,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 5, w tym:
1) dotacje podmiotowe w wysokości: 1.490.000,00 zł; 2) dotacje celowe w wysokości: 356.500,00 zł.
§ 8. Wydatki budżetu z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia sołectwa:
1) Błonie - 14.842,44zł;
2) Cibórz - 54.384,93zł;
3) Darnawa - 20.723,40zł; 4) Kalinowo - 17.194,82zł; 5) Łąkie - 21.843,59zł;
na 2023r. obejmują zadania
jednostek sołeckim na
pomocniczych
gminy ze środków
6) Międzylesie - 21.675,56zł;
20 lutego 2014r.
o funduszu
kwotę
ogółem
446.897,39zł
w tym
7) Niekarzyn - 31.645,20zł; 8) Niesulice - 19.547,21zł;
9) Ołobok - 56.009,20zł;
10) Pałck - 25.988,27zł;
11) Podła Góra - 21.339,51zł; 12) Rokitnica - 25.596,20zł; 13) Radoszyn - 37.694,19zł; 14) Skąpe - 34.669,69zł;
15) Węgrzynice - 22.235,65zł; 16) Zawisze - 21.507,53zł.
§ 9. Ustala się dochody i wydatki wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 10. Ustala się dochody z opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 2.000.000,00zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami komunalnymi w wysokości 2.000.000,00zł.
§ 11. Ustala się wydatki majątkowe, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 12. Ustala się plan przychodów w wysokości 2.500.000,00 zł i kosztów w wysokości 2.500.000,00 zł samorządowego zakładu budżetowego: Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Skąpem, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy Skąpe do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, z uwzględnieniem wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych, w szczególności przeniesień między zadaniami w ramach tego samego działu oraz tworzenia nowych zadań majątkowych;
2) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków w ramach działu,
3) zaciągania w roku 2023 kredytów i pożyczek oraz sprzedaży papierów wartościowych na występujący w ciągu roku przejściowy deficyt do kwoty 2.000.000,00zł,
4) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
5) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 5.000.000,00zł,
6) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
7) dokonywania zmian i czynności w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, tj.:
a) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej;
b) dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
c) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu.
 
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR LIII/448/2022 RADY GMINY SKĄPE z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2023 rok
UchwałaLIII4482022​_-​_budżet​_2023.pdf 2.95MB
{"register":{"columns":[]}}