W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Informacja o Gminie Raba Wyżna tekstem łatwym do czytania - ETR

Baner z napisem Tekst łatwy do czytania ETR i ikoną ETR

Dostępny Samorząd granty

Gmina Raba Wyżna jest gminą wiejską.

Ma ponad 14,5 tysiąca mieszkańców.

Składa się z 8 sołectw.

Większa część gminy to obszar chronionego krajobrazu.

Przez gminę przepływają 3 rzeki i liczne potoki.

W sąsiedztwie są: Babiogórski Park Narodowy i Gorczański Park Narodowy.

Jest tu dużo szlaków turystycznych i spacerowych.

Mieszkańcy zajmują się usługami, rolnictwem i obsługą turyczną.

W gminie Raba Wyżna działa kilka szkół i przedszkoli.

Są 3 ośrodki zdrowia i stacja pogotowia ratunkowego.

Każde sołectwo ma jednostkę Ochotniczej Straży Pożarnej.

Mamy całodobowy Dom Pomocy Społecznej.

Na terenie gminy organizowane są imprezy dla mieszkańców i gości. 

Większość z nich promuje kulturę góralską, orawską i gorczańską.

Serdecznie zapraszamy.
 

{"register":{"columns":[]}}