Wsparcie mieszkańców w usunięciu wyrobów zawierających azbest
03.01.2024
Program Powiatu Chodzieskiego dotyczący usuwania wyrobów zawierających azbest
Informujemy, że Starostwo Powiatowe w Chodzieży rozpoczęło przyjmowanie wniosków o udział w Programie usuwania azbestu w roku 2024 roku. Program współfinansowany jest m.in.: przez gminę Margonin. Beneficjentami Programu mogą być osoby fizyczne, w tym prowadzone działalność gospodarczą w zakresie rolnictwa, posiadające nieruchomość na obszarze gmin uczestniczących w programie, ujęte w rejestrze wyrobów zawierających azbest - Bazie Azbestowej, prowadzonej przez właściwą gminę. Wnioski należy składać do dnia 31 marca 2024 roku.
Likwidacja wyrobów zawierających azbest obejmuje pakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie powiatu chodzieskiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ramach Programu koszty związane z likwidacją wyrobów azbestowych pokrywane są w 100%. Wnioski można:
- składać w biurze obsługi klienta Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Wiosny Ludów 1,
- przesyłać pocztą tradycyjną na adres Starostwa Powiatowego w Chodzieży ul. Wiosny Ludów 1, 64-800 Chodzież,
- przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem e-PUAP.
Informacje dotyczące zasad udziału w Programie zawarte są w Regulaminie określającym zasady realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego”, stanowiącym załącznik do Uchwały nr 541/2023 Zarządu Powiatu Chodzieskiego z dnia 31 maja 2023 roku.
Informacje dotyczące realizacji Programu można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Starostwa Powiatowego w Chodzieży, pod numerem telefonu: 67-281-27-81 lub https://bip4.wokiss.pl/chodziezp/bip/ogloszenia/informacja-o-srodowisku-i-jego-ochronie.html