Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej - rok 2024
W roku 2023 Burmistrz Miasta i Gminy Margonin Janusz Piechocki złożył wniosek do Wojewody Wielkopolskiego o objęcie dopłatą w 2024 roku zadania związanego z organizacją publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Margonin dla dwóch linii autobusowych na trasie:
I linia: Lipiny – Kowalewo - Margońska Wieś – Margonin – Próchnowo – Zbyszewice – Żoń.
II linia: Lipiniec – Karolinka - Margońska Wieś - Młynary -Margonin – Studźce - Radwanki – Adolfowo.
Po zakończonej ocenie formalnej i merytorycznej złożonego wniosku pomiędzy Michałem Zielińskim - Wojewodą Wielkopolskim, a Gminą Margonin – reprezentowaną przez Janusza Piechockiego – Burmistrza Gminy Margonin została podpisana umowa o objęciu w 2024 roku dopłatą ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla wspomnianych linii.
Łączny koszt organizacji przewozów autobusowych w 2024 r. dla tego zadania wynosi 530.754,84 zł. Kwota dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej to 388.357,20 zł. Pozostała kwota w wysokości 142.397,64 zł pochodzi z budżetu Gminy Margonin.
Przewoźnikiem realizującym przewozy na trasie:
Lipiny – Kowalewo - Margońska Wieś – Margonin – Próchnowo – Zbyszewice - Żoń jest Firma „Przemysław” Grażyna Czarnecka z Rogoźna. Przewozy realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku 5 razy dziennie, począwszy od 02 stycznia do 31 grudnia 2024 r. natomiast trasa Lipiniec – Karolinka - Margońska Wieś - Młynary -Margonin – Studźce - Radwanki – Adolfowo również jest obsługiwana przez Firmę „Przemysław” Grażyna Czarnecka z Rogoźna. Przewozy realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku 6 razy dziennie, począwszy od 02 stycznia do 31 grudnia 2024 r.
Celem Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest dofinansowanie zadań własnych organizatorów dotyczących publicznego transportu zbiorowego. Ponadto Fundusz zwiększa możliwości dotarcia środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury i umożliwia przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych przede wszystkim w małych miastach i na wsiach.