W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej

W roku 2021 Burmistrz Miasta i Gminy Margonin Janusz Piechocki złożył wniosek do Wojewody Wielkopolskiego o objęcie dopłatą w 2022 roku zadania związanego z organizacją publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Margonin dla nowej linii autobusowej na trasie  Lipiny – Kowalewo - Margońska Wieś – Margonin – Próchnowo – Zbyszewice – Żoń.

Po zakończonej ocenie formalnej i merytorycznej złożonego wniosku z dnia 15 grudnia 2021 roku pomiędzy Michałem Zielińskim - Wojewodą Wielkopolskim, a Gminą Margonin – reprezentowaną przez Janusza Piechockiego – Burmistrza Gminy Margonin została podpisana umowa o objęciu w 2022 roku dopłatą ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla wspomnianej linii.

Łączny koszt organizacji przewozów autobusowych w 2022 r. dla tego zadania wynosi 208 504,00 zł. Kwota dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej to 178 718,00 zł. Pozostała kwota w wysokości 29 786,00 zł pochodzi z budżetu Gminy Margonin.

Przewoźnikiem realizującym przewozy na trasie Lipiny – Kowalewo - Margońska Wieś – Margonin – Próchnowo – Zbyszewice - Żoń  jest Firma „Przemysław” Grażyna Czarnecka z Rogoźna. Przewozy realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku 5 razy dziennie, począwszy od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.

Celem Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest dofinansowanie zadań własnych organizatorów dotyczących publicznego transportu zbiorowego. Ponadto Fundusz zwiększa możliwości dotarcia środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury i umożliwia przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych przede wszystkim w małych miastach i na wsiach.

{"register":{"columns":[]}}