W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Struktura organizacyjna

Strukturę organizacyjną Urzędu Gminy określa Regulamin Organizacyjny Urzędu.

Referat Finansowo-Księgowy:

  1. Przygotowanie materiałów i wytycznych potrzebnych do opracowania projektu budżetu oraz nadzór nad jego realizacją.
  2. Prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Wójtowi Gminy i Radzie Gminy.
  3. Wymierzanie i pobór podatków: opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
  4. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
  5. Prowadzenie obsługi księgowej i kasowej.
  6. Prowadzenie ewidencji składników mienia gminy i udziałów oraz zmian w tym zakresie.
  7. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem wykonującym obsługę finansową.
  8. Planowanie i opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw.
  9. Opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
  10. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

Referat Organizacyjno-Administracyjny:

  1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji Urzędu.
  2. Koordynacja pracy w Urzędzie.
  3. Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz interpelacji i wniosków radnych.
  4. Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników podległych jednostek organizacyjnych.
  5. Nadzór nad wykonywaniem uchwał Rady Gminy.
  6. Prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych.
  7. Nadzór nad oświetleniem ulicznym.
  8. Czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów, korespondencji Urzędu.
  9. Prowadzenie archiwum Urzędu.
  10. Nadzór nad działalnością placówek oświatowych i biblioteką.
  11. Współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w sprawach wyborów.
  12. Prowadzenie obsługi gospodarczej i socjalnej Urzędu oraz dbałość o przestrzeganie zasad bhp i p/poż.
  13. Gospodarowanie gruntami komunalnymi.
  14. Realizacja zadań zleconych - gospodarka gruntami należącymi do Agencji Rolnej Skarbu Państwa.
  15. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, ochrony wód i ochrony przeciwpowodziowej.
  16. Wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwach rolnych.
  17. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
  18. Wydawanie zezwoleń na alkohol.
  19. Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem i podziałem nieruchomości.

Samodzielne stanowiska:

Zastępca Kierownika USC - ewidencja ludności:

  1. Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
  2. Prowadzenie ewidencji ludności.
  3. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
  4. Prowadzenie akt stanu cywilnego na podstawie przepisów o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności dotyczących narodzin, małżeństwa i zgonu.
  5. Przyjmowanie zapewnień o wstąpieniu w związek małżeński oraz wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających małżeństwa.
  6. Obsługa Rady i Komisji.

Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, budownictwa i ochrony danych osobowych:

  1. Prowadzenie spraw wojskowych i obrony cywilnej.
  2. Prowadzenie spraw wynikających z Ustawy o obronie Ojczyzny.
  3. Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
  4. Prowadzenie kancelarii tajnej.
  5. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek.
  6. Wydawanie decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji.
  7. Nadzór nad budową i utrzymaniem sieci wodociągowej gminy.
  8. Uzasadnienie projektu planu zagospodarowania przestrzennego.
  9. Ochrona danych osobowych.

Stanowisko ds. zamówień publicznych, promocji gminy i pozyskiwania środków unijnych:

  1. Prowadzenie procedury zamówień publicznych.
  2. Prowadzenie rejestru zamówień oraz zleceń nie objetych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
  3. Prowadzenie procedury przetargowej z zakresu inwestycji gminnych.
  4. Nadzór i koordynacja przebiegu inwestycji.
  5. Pozyskiwanie środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł pozabudżetowych.
  6. Pozyskiwanie środków zewnętrznych.
  7. Prowadzenie działań promocyjno-informacyjnych Gminy.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.07.2024 15:29 Edyta Gajek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Edyta Gajek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Struktura organizacyjna 2.0 24.01.2025 12:48 Edyta Gajek
Struktura organizacyjna 1.0 29.07.2024 15:29 Edyta Gajek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP