Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Urzędu Gminy określa Regulamin Organizacyjny Urzędu.
Referat Finansowo-Księgowy:
- Przygotowanie materiałów i wytycznych potrzebnych do opracowania projektu budżetu oraz nadzór nad jego realizacją.
- Prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Wójtowi Gminy i Radzie Gminy.
- Wymierzanie i pobór podatków: opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
- Sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
- Prowadzenie obsługi księgowej i kasowej.
- Prowadzenie ewidencji składników mienia gminy i udziałów oraz zmian w tym zakresie.
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem wykonującym obsługę finansową.
- Planowanie i opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw.
- Opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
Referat Organizacyjno-Administracyjny:
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji Urzędu.
- Koordynacja pracy w Urzędzie.
- Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz interpelacji i wniosków radnych.
- Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników podległych jednostek organizacyjnych.
- Nadzór nad wykonywaniem uchwał Rady Gminy.
- Prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych.
- Nadzór nad oświetleniem ulicznym.
- Czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów, korespondencji Urzędu.
- Prowadzenie archiwum Urzędu.
- Nadzór nad działalnością placówek oświatowych i biblioteką.
- Współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w sprawach wyborów.
- Prowadzenie obsługi gospodarczej i socjalnej Urzędu oraz dbałość o przestrzeganie zasad bhp i p/poż.
- Gospodarowanie gruntami komunalnymi.
- Realizacja zadań zleconych - gospodarka gruntami należącymi do Agencji Rolnej Skarbu Państwa.
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, ochrony wód i ochrony przeciwpowodziowej.
- Wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwach rolnych.
- Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
- Wydawanie zezwoleń na alkohol.
- Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem i podziałem nieruchomości.
Samodzielne stanowiska:
Zastępca Kierownika USC - ewidencja ludności:
- Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
- Prowadzenie ewidencji ludności.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
- Prowadzenie akt stanu cywilnego na podstawie przepisów o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności dotyczących narodzin, małżeństwa i zgonu.
- Przyjmowanie zapewnień o wstąpieniu w związek małżeński oraz wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających małżeństwa.
- Obsługa Rady i Komisji.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, budownictwa i ochrony danych osobowych:
- Prowadzenie spraw wojskowych i obrony cywilnej.
- Prowadzenie spraw wynikających z Ustawy o obronie Ojczyzny.
- Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie kancelarii tajnej.
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek.
- Wydawanie decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji.
- Nadzór nad budową i utrzymaniem sieci wodociągowej gminy.
- Uzasadnienie projektu planu zagospodarowania przestrzennego.
- Ochrona danych osobowych.
Stanowisko ds. zamówień publicznych, promocji gminy i pozyskiwania środków unijnych:
- Prowadzenie procedury zamówień publicznych.
- Prowadzenie rejestru zamówień oraz zleceń nie objetych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
- Prowadzenie procedury przetargowej z zakresu inwestycji gminnych.
- Nadzór i koordynacja przebiegu inwestycji.
- Pozyskiwanie środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł pozabudżetowych.
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych.
- Prowadzenie działań promocyjno-informacyjnych Gminy.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 29.07.2024 15:29 Edyta Gajek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Edyta Gajek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Struktura organizacyjna | 2.0 | 24.01.2025 12:48 Edyta Gajek |
Struktura organizacyjna | 1.0 | 29.07.2024 15:29 Edyta Gajek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP