W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Nowy obowiązek dla stowarzyszeń i fundacji – do 31 stycznia 2022 roku

Widok na budynek Urzędu Gminy Buczkowice od strony Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Buczkowicach

Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wprowadziła istotne zmiany w zakresie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, które wiążą się z powstaniem nowych obowiązków po stronie fundacji oraz stowarzyszeń wpisanych do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).

Zgodnie z art. 58 pkt 12 i 13 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1132 ze zm.) stowarzyszenia podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego oraz fundacje są obowiązane do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji.

Materiały

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych - Ministerstwo Finansów - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Komunikat nr 39 dotyczący zgłaszania do CRBR informacji o beneficjentach rzeczywistych stowarzyszeń po 30 października 2021 r. - Ministerstwo Finansów - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
{"register":{"columns":[]}}