Nowy obowiązek dla stowarzyszeń i fundacji – do 31 stycznia 2022 roku
Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wprowadziła istotne zmiany w zakresie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, które wiążą się z powstaniem nowych obowiązków po stronie fundacji oraz stowarzyszeń wpisanych do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
Zgodnie z art. 58 pkt 12 i 13 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1132 ze zm.) stowarzyszenia podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego oraz fundacje są obowiązane do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji.
Materiały
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych - Ministerstwo Finansów - Portal Gov.pl (www.gov.pl)Komunikat nr 39 dotyczący zgłaszania do CRBR informacji o beneficjentach rzeczywistych stowarzyszeń po 30 października 2021 r. - Ministerstwo Finansów - Portal Gov.pl (www.gov.pl)