Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej
Data publikacji strony internetowej: 2023-12-08
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści:
- niektóre elementy mogą nie posiadać tekstu alternatywnego,
- niektóre elementy mogą posiadać tekst alternatywny, który nie w pełni je opisuje,
- niektóre pliki do pobrania lub ich elementy mogą być niedostępne cyfrowo.
Wyłączeniu z dostępności cyfrowej podlegają elementy wymienione w Art. 3 ust. 2 ustawy, przede wszystkim:
- treści które nie zostały nabyte przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie, ani przez niego lub na jego rzecz wytworzone,
- treści których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie nie jest uprawniony,
- dokumenty PDF mogą nie być w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
- treści pochodzą z różnych źródeł.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2023-12-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej?
Zgłoś mailowo – gops@gmina-augustow.eu lub telefonicznie 87 643 74 37 .
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie:
- Do budynku prowadzą 2 wejścia. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego znajduje się podjazd dla wózków. Dla klientów przeznaczone jest wejście główne.
- Budynek składa się z parteru oraz I piętra. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej znajduje się na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
- Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku.
- Wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, które znajduje się po prawej stronie budynku.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W Ośrodku nie ma możliwości skorzystania z pomocy pracownika przeszkolonego w zakresie komunikacji w języku migowym.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.