W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wycieczka w ramach przedsięwzięcia Poznaj Polskę

11.05.2023

Wycieczka do Warszawy zrealizowana w ramach przedsięwzięcia Poznaj Polskę.

11 maja 2023 r. klasy 1-3 naszej szkoły wzięły udział w wycieczce do Warszawy w ramach rządowego przedsięwzięcia Poznaj Polskę, którego głównym celem jest umożliwienie uczniom poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki poprzez dofinansowanie wyjazdu edukacyjnego.

Pierwszym punktem programu wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik.

CNK to nie jest typowe muzeum, gdzie nie można niczego dotknąć. Tutaj jest inaczej. Obok każdego z eksponatów znajduje się krótki opis, co należy i w jakiej kolejności nacisnąć, czy zrobić, aby zainicjować doświadczenie. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu eksperymentów naukowych, zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata. Widzieliśmy najbardziej zaawansowany robot humanoidalny na świecie z twarzą Mikołaja Kopernika, z którym dzięki sztucznej inteligencji mogliśmy porozmawiać. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.

Odwiedziliśmy także planetarium. W tym niezwykłym miejscu wyposażonym w ekran sferyczny o średnicy aż 16 m i specjalny projektor, który umożliwia wyjątkowo realistyczne odtworzenie nieba nocą. Odbyliśmy podróż po Układzie Słonecznym, zobaczyliśmy, jak wygląda głębia oceanu, a także spojrzeliśmy na Ziemię z innej perspektywy. Podczas seansu „Jesteśmy Strażnikami” odkryliśmy, jak satelity i badania naukowe pomagają nam lepiej rozumieć związki między działalnością człowieka a zmianami klimatu. Gdy będzie taka możliwość, chętnie tu wrócimy.

Kolejnym punktem naszej wyprawy było Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Pani przewodnik w bardzo przystępny sposób opowiedziała nam o codziennych i niecodziennych strojach króla, wyjaśniła, czym są kontusz i żupan, jak wiązano pas kontuszowy, w jaki sposób damy podkreślały swoją urodę. W części warsztatowej zaprojektowaliśmy strój damski lub męski: korzystając z różnych tkanin i ozdób, wyklejając je na specjalnie przygotowanych szablonach.

Z Wilanowa udaliśmy się do restauracji na obiad. Tam już czekała pani przewodnik, która poprowadziła nas traktem królewskim zwracając uwagę na ciekawe obiekty architektoniczne do nowej stacji metra Nowy Świat – Uniwersytet, skąd szybką podziemną koleją dotarliśmy na drugą stronę Wisły.

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Już wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni dotarliśmy do Śmiar.