W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wycieczka w ramach projektu "Poznaj Polskę" do Kozłówki i Lublina.

30.05.2023

30 maja 2023 r. uczniowie  z  klas IV- VIII  naszej szkoły wzięli  udział w wycieczce Kozłówka – Lublin  w ramach rządowego przedsięwzięcia Poznaj Polskę, którego głównym celem jest umożliwienie uczniom poznawanie Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki poprzez dofinansowanie wyjazdu edukacyjnego.

Pierwszym punktem programu było zwiedzenie z przewodnikiem Pałacu  Zamoyskich  w Kozłówce- najpiękniejszej i najcenniejszej rezydencji magnackiej na Lubelszczyźnie, otoczonej ogrodem kwiatowym. Obecnie działa  tu  muzeum. Wnętrza pałacu zachwyciły nas swoim wystrojem. Podziwialiśmy piece kafli wyprodukowane w Miśni, marmurowe kominki, plafony, starodawne meble oraz kolekcję malarstwa. Oprócz pałacu mieliśmy okazję zobaczyć kaplicę znajdującą się na terenie okazałej posiadłości oraz powozownię. Ponadto w  Muzeum Socrealizmu, które znajduje się  już w oddzielnym  budynku obejrzeliśmy zdemontowane pomniki przywódców i działaczy komunistycznych, a także plakaty, druki propagandowe, grafiki i rysunki tworzone w duchu socrealizmu.

Po pobycie w  Kozłówce  udaliśmy się do Lublina aby  zobaczyć  w nim ciekawe miejsca.  Za nim wyruszyliśmy na wędrówkę po Starym Mieście udaliśmy się do restauracji ,,Sielsko Anielsko ‘’ na smaczny obiad.

Kolejnym punktem programu wycieczki  było zwiedzanie Lublina z przewodnikiem, który oprowadził nas po Starym Mieście, opowiadając  historię  miasta. Na początku udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie podziwialiśmy Kaplicę Świętej Trójcy. Tam obejrzeliśmy jej wnętrze, podziwialiśmy  piękne malowidła na ścianach z XV wieku  utrwalone cyrylicą na tablicy fundacyjnej w łuku tęczowym. Poza scenami religijnymi zdobiącymi wnętrze kaplicy obejrzeliśmy  dwa portrety Władysława Jagiełły.

W tak krótkim czasie nie mieliśmy okazji poznać całego miasta, dlatego  weszliśmy na wieżę widokową, z której mieliśmy możliwość  obejrzeć panoramę Lublina.

Po obejrzeniu  pięknych widoków z lotu ptaka wyruszyliśmy  z przewodnikiem  ulicami Starego Miasta do Archikatedry św .Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, która jest  jednym z największych kościołów w Lublinie i perłą baroku. Tam  nie tylko wysłuchaliśmy opowieści przewodnika na temat stylu  kościoła , jego historii , ale obejrzeliśmy również jej wnętrze ozdobione freskami, obrazami oraz figurkami świętych.  Ponadto mieliśmy okazję zobaczyć krypty znanych zmarłych oraz podziwiać akustykę kościoła.

Po zwiedzeniu słynnych  zabytków Lublina przyszedł  czas na krótki odpoczynek, czemu sprzyjała piękna pogoda. Utrudzeni wędrówką  po zakupie smacznych lodów  chwilę odpoczęliśmy na placu litewskim przy fontannach.

Ostatnim punktem programu była wizyta w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie wraz z przewodnikiem spacerowaliśmy alejkami ogrodu i wspinaliśmy się po wąskich, kamiennych ścieżkach zachwyceni  piękną roślinnością. Urzekła nas niesamowita sceneria ogrodu, wspaniałe kompozycje , bajeczne kolory i cudowne, upojne zapachy. Podziwialiśmy wodospady, strumyki, stawy oraz rośliny z różnych stref klimatycznych.

Po tak mile spędzonym dniu przyszła pora na powrót do domu. Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy spędzić ten dzień wyjątkowo doznając tylu wspaniałych wrażeń.