Psycholog/pedagog szkolny 2024/2025
|
PEDAGOG Tomasz Łubiński |
PSYCHOLOG Aleksandra Przekwas-Gawłowska |
PEDAGOG SPECJALNA Anna Okrój |
PEDAGOG SPECJALNA Paulina Jaskulska |
poniedziałek | 9:00 - 11:00 | 8:00 - 13:00 | 12:30 - 17:30 | 13:30 - 15:00 |
wtorek | 10:00 - 16:00 | 15:30 - 17:30 | 7:30 - 11:30 | 11:30 - 15:00 |
środa | 10:00 - 14:00 | 7:45 - 12:45 | 12:00 - 16:00 | 8:00 - 11:30 |
czwartek | 12:00 - 18:00 | 8:00 - 13:00 | 12:30 - 16:00 | |
piątek | 10:00 - 14:00 | 7:45 - 12:45 | 12:30 - 16:00 |
Terapia pedagogiczna – to system zintegrowanych i zaplanowanych w czasie, zindywidualizowanych działań zapobiegawczo – naprawczych, stymulacyjno – usprawniających i korekcyjno – kompensacyjnych, realizowanych przez nauczyciela terapeutę w różnych formach pomocy specjalistycznej dla uczniów wykazujących różnego rodzaju trudności w nauce, przy jednoczesnym prawidłowym rozwoju umysłowym i prawidłowej motywacji. Trudności te spowodowane są fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Zaburzenia takie są współodpowiedzialne za powstawanie:
- dysleksji – trudności w nauce czytania
- dysortografii – trudności w nauce poprawnego pisania
- dysgrafii – trudności w osiąganiu dobrego poziomu graficznego pisma
- dyskalkulii – trudności w nauce matematyki.
Celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie rozwoju poszczególnych funkcji percepcyjno – motorycznych odpowiedzialnych za powstanie w/w trudności oraz kształtowanie takich cech osobowości i charakteru, dzięki którym uczeń może osiągnąć optymalny dla siebie rozwój oraz opanować wiadomości i umiejętności szkolne, gwarantujące powodzenie w nauce.
Do głównych zadań terapii należy:
- stymulowanie rozwoju psychoruchowego ucznia;
- kompensowanie stwierdzonych deficytów;
- korygowanie – korekta nieprawidłowości w przebiegu procesów i funkcji percepcyjno – motorycznych;
- korygowanie postaw wobec napotkanych trudności i niepowodzeń.
Metody pracy, stosowane na zajęciach terapeutycznych, to głównie metody czynnościowe, które zaspakajają najważniejsze potrzeby dziecka: działania, przeżywania, odkrywania, uczenia się i przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju osobowości.
tekst źródłowy:
http://glogdansk.pl/glo/gg/terapia-pedagogiczna/