W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Logopeda

PRZESIEWOWE DIAGNOZY LOGOPEDYCZNE

Przesiewowe diagnozy logopedyczne obejmują wszystkich uczniów przyjętych do klas pierwszych, wszystkie dzieci z Oddziałów Wychowania Przedszkolnego oraz uczniów klas starszych, którzy w poprzednim roku szkolnym uczęszczali na terapię logopedyczną. Podczas spotkania logopeda oceni: budowę i sprawność narządów mowy, sposób oddychania i połykania, artykulację oraz ogólny poziom umiejętności językowych ucznia. Wyniki diagnoz zostaną przekazane Rodzicom w drugiej połowie września, w indywidualnych wiadomościach na Librusie.
 
Czym zajmuje się logopeda w naszej szkole?
  • przeprowadza diagnozy logopedyczne (wrzesień),
  • planuje terapię logopedyczną,
  • prowadzi terapię logopedyczną,
  • prowadzi dokumentację szkolną,
  • organizuje konsultacje dla Rodziców, przekazuje wskazówki do pracy w domu,
  • pisze opinie,
  • bierze udział w różnych działaniach związanych z życiem szkoły.
 
Jak zorganizowane są zajęcia logopedyczne w naszej szkole?
  • zajęcia logopedyczne w naszej szkole odbywają się raz w tygodniu, w małych grupach, przed lekcjami lub po lekcajch;
  • na terapię logopedyczną uczęszczają uczniowie zakwalifikowani na podstawieprzeprowadzonej w szkole diagnozy logopedycznej;
  • Rodzic może poprosić  o dodatkową konsultację, jeśli stan mowy jego dziecka go niepokoi;
 
Zasady pracy na zajęciach logopedycznych:
  • na każde zajęcia uczeń przynosi zeszyt (min 32 kartki, wielkość dowolna);
  • uczeń jak najczęściej powtarza w domu zadane w zeszycie ćwiczenia (zwykle wystarczy kilka minut dziennie, jest to niezbędne, by nowo nabyte umiejętności się utrwaliły);
  • uczeń wykonuje ćwiczenia narządów mowy w domu, przed lustrem, powoli i starannie, każde powtarza kilka razy;
  • uczeń ćwiczy prawidłową wymowę sylab/wyrazów/wyrażeń i zdań  początkowo przed lustrem. Później, gdy prawidłowa artykulacja ćwiczonej głoski/głosek nie wymaga tyle wysiłku i skupienia, uczeń ćwiczy bez kontroli ułożenia narządów mowy w lustrze, stara się mówić lepiej w każde sytuacji;
  • Rodzice biorą udział w konsultacjach z logopedą min. dwa razy w roku. Współpraca z Rodzicem jest bardzo istotnym elementem terapii logopedycznej i ma bardzo duży wpływ na czas trwania terapii oraz osiągane efekty. Rodzic powinien wiedzieć, co, w jakim celu i w jaki sposób jego dziecko ćwiczy.
  • Brak pracy dziecka w domu, brak współpracy z Rodzicem lub niesystematyczny udział w zajęciach może skutkować zakończeniem terapii. 

Materiały

Pozycja spoczynkowa języka, połykanie - informacje dla rodziców
pozycja-spoczynkowa-jezyka-polykanie-informacje-dla-rodzicow-sp4.pdf 0.91MB

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}