W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Projekt „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”

13.05.2023

Projekt „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”

Projekt „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”

W II semestrze uczniowie klasy IIc przystąpili do realizacji projektu edukacyjnego „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”.


Celem głównym projektu było zwiększenie kompetencji matematycznych i rozwijanie u dzieci zainteresowania matematyką poprzez wykonywanie zadań metodą projektu.
Cele szczegółowe:
a) popularyzacja matematyki;
b) tworzenie warunków do różnorodnej aktywności ucznia w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;
c) podniesienie u ucznia motywacji do nauki matematyki;
d) rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych ucznia;
e) rozwijanie uzdolnień ucznia;
f) umożliwienie odniesienia sukcesu w nauce matematyki;
g) rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
h) rozwijanie samodzielności, korzystanie z posiadanej wiedzy w sposób twórczy;
i) rozwijanie kompetencji cyfrowych ucznia i nauczyciela;
j) kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego;
k) aktywizowanie ucznia, zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów;
l) promocja placówki oświatowej;
m) rozwijanie współpracy między nauczycielami;
n) kształcenie na odległość.


Projekt jest zgodny z podstawą programową oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023.
 

W czasie trwania projektu uczniowie oglądali filmy oraz wykonywali różnorodne zadania zaproponowane przez autorkę projektu. Musieli również pochylić się nad zadaniami dodatkowymi, które miały na celu pokazanie jak wykorzystywać umiejętności zdobyte w szkole w codziennych sytuacjach. Było to m.in. wykonanie rysunku budynku szkolnego i odszukanie w nim elementów matematycznych, zdobycie informacji na temat seansu kinowego i zaplanowanie klasowej wycieczki, zdobycie informacji na temat wybranych zwierząt, zaplanowanie budżetu na ich karmienie, spacer do parku i wykonanie notatki pokazującej aspekty matematyczne parku oraz wykonanie grupowych plakatów przedstawiających plan odwiedzonego miejsca.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie rozwijali i doskonalili różne kompetencje:
matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, porozumiewanie się w języku ojczystym, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość.

Zdjęcia (15)

{"register":{"columns":[]}}