W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Innowacja pedagogiczna w nauczaniu języka angielskiego z wykorzystaniem ogólnopolskiego programu Insta.Ling „Words come easy”

Innowacja opierać się będzie na pracy na platformie Insta.Ling, służącej uczniom w systematycznym zdobywaniu wiedzy, przyswajaniu nowych słów, a co za tym idzie doskonaleniu umiejętności językowych.

    Podstawowym założeniem programu Insta.Ling jest zmotywowanie uczniów do krótkiej kilku minutowej, ale systematycznej codziennej pracy. Poziom trudności jest dostosowany indywidualnie do bieżących umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek i zasad, które już zna. Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Gdy uczeń popełni błąd wyświetlana jest poprawna odpowiedź. W przypadku języka angielskiego program pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Dodatkowo uwzględnia również więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Zarówno rodzice jak i nauczyciele mają wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Dostęp do raportów umożliwia rodzicom motywowanie dzieci do systematycznej pracy. Efektywne zarządzanie czasem, poprzez systematyczną pracę po ok. 5 minut dziennie przez pięć dni w tygodniu, zmniejsza nie tylko wysiłek związany z wielogodzinną nauką, ale również przynosi długofalowo znacznie lepsze efekty.

 

Cele ogólne:

  •  motywowanie uczniów do systematycznej nauki,
  •  poszerzenie zasobu słownictwa,
  •  podnoszenie efektów nauczania i uczenia się,
  •  zachęcanie do korzystania z narzędzi TIK w codziennej nauce,
  •  zdobywanie wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny i atrakcyjny dla uczniów,
  •  podnoszenie jakości pracy ucznia i szkoły,

 

Cele szczegółowe UCZNIOWIE:

  •  poznają nowe słowa w języku angielskim,
  •  utrwalają materiał leksykalny w nietypowy sposób,
  •  ćwiczą poprawną wymowę słów,
  •  dostrzegają różnicę między graficzną a fonetyczną formą wyrazu,
  •  używają telefonów, laptopów, tabletów do nauki języka obcego,
  •  mają codzienny kontakt z językiem angielskim.

Innowacja wprowadzona jest w klasach VI-VIII.

{"register":{"columns":[]}}