Przebudowa drogi powiatowej nr 3607W Broszków – Żuków
Powiat Siedlecki
realizuje projekt pn.
„Przebudowa drogi powiatowej nr 3607W Broszków – Żuków”
Powiat Siedlecki zakończył realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 3607W
Broszków – Żuków”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi
Priorytetowej VII „Rozwój regionalnego systemu transportowego”, Działania 7.1 „Infrastruktura
drogowa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Całkowita wartość projektu: 5 115 824,54 zł
Wartość dofinansowania: 3 069 494,72 zł
Zrealizowane efekty projektu:
- Długość przebudowanych dróg powiatowych – 5,17 km
- Długość wybudowanych chodników – 0,59 km
- Liczba zmodernizowanych skrzyżowań – 3 szt.
- Liczba zmodernizowanych innych obiektów infrastruktury drogowej (przepustów) – 1 szt.
- Liczba wybudowanych innych obiektów infrastruktury drogowej (przepustów) – 4 szt.
Projekt obejmował przebudowę drogi powiatowej nr 3607W Broszków – Żuków
na długości 5 171 m.
Zrealizowane cele projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa spójności sieci drogowej powiatu siedleckiego oraz
podniesienie bezpieczeństwa i komfortu wszystkich użytkowników drogi poprzez przebudowę
drogi powiatowej, w tym jej połączenie z drogą krajową nr 2, mające pozytywny wpływ na
zwiększenie dostępności wewnętrznej oraz zewnętrznej powiatu siedleckiego oraz jego ożywienie
społeczno – gospodarcze.
Cel główny zrealizowano przez cele szczegółowe:
- Poprawa jakości nawierzchni i innych parametrów technicznych drogi,
- Poprawa jakości mostu żelbetowego znajdującego się w ciągu przebudowywanej drogi,
- Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na drodze poprzez zastosowanie odpowiednich
rozwiązań i urządzeń technicznych, - Poprawa dostępności terenów inwestycyjnych położonych w bezpośrednim sąsiedztwie
drogi powiatowej, - Ochrona środowiska naturalnego poprzez rozwiązania zmniejszające ilość emisji
zanieczyszczeń do atmosfery.
Realizacja projektu przyczyniła się do poprawy jakości infrastruktury i spójności sieci drogowej
z układem dróg krajowych, w tym z siecią TEN-T. Jego realizacja ma wpływ na główny cel
RPO WM 2014-2020, tj. inteligentny, zrównoważony rozwój zwiększający spójność społeczną
i terytorialną przy wykorzystaniu potencjału mazowieckiego rynku pracy w ramach drugiego
celu strategicznego – Przeciwdziałanie dysproporcjom regionalnym prowadzące do zwiększenia
chłonności regionalnego rynku pracy poprzez wyrównywanie dostępu do zatrudnienia, włączenie
społeczne i edukację.
Ponadto poprzez realizację projektu zrealizowano cel tematyczny VII Osi priorytetowej
– Rozwój regionalnego systemu transportowego, tj. „Promowanie zrównoważonego transportu
i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej”
poprzez bezpośrednie połączenie drogi objętej projektem z drogą krajową nr 2, będącą w sieci TEN-T.