ETR - tekst łatwy do czytania
Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach nazywamy w skrócie OPS. OPS pomaga ludziom mieszkającym w Gminie Pyrzyce Budynek znajduje się przy ulicy Plac Ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce
Dostępność OPS
Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach znajduje się przy ul. Plac Ratuszowy 1, w Pyrzycach.
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z:
- Wejścia głównego z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich.
- Wejścia z poziomu chodnika do budynku od ulicy Kilińskiego.
- Szerokich korytarzy w budynku.
- Wyznaczonego miejsca postojowego dla osób uprawnionych (znajdującego się przy wejściu bocznym do budynku od ulicy Kilińskiego).
- Do budynku OPS w Pyrzycach można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Komu pomaga OPS?
OPS pomaga osobom, które:
- mają mało pieniędzy,
- nie mają gdzie mieszkać,
- nie mają pracy,
- są ciężko chore,
- są bezrobotne,
- są osobami z niepełnosprawnościami,
- potrzebują pomocy w codziennym życiu,
- w ich rodzinie jest przemoc,
- mają problemy w wychowywaniu dzieci,
- osobom starszym,
- dzieciom.
Jak pomaga OPS?
OPS pomaga na wiele sposobów.
- Pomoc jest dopasowana do potrzeb osoby.
- OPS pomaga otrzymać dodatkowe pieniądze na życie – taką pomoc nazywamy otrzymywaniem zasiłków.
- OPS pomaga załatwić codzienne sprawy.
- Na przykład wypisać dokumenty dla urzędu albo znaleźć pracę – taką pomoc nazywamy pomocą socjalną.
- OPS pomaga otrzymać pomoc specjalisty, na przykład: prawnika, psychologa albo terapeuty.
- OPS pomaga w wychowywaniu dzieci.
- Pracowników, którzy pomagają rodzinom, nazywamy asystentami rodziny.
- OPS pomaga osobom, które nie mogą same mieszkać.
- Na przykład, gdy ktoś jest starszy lub chory i potrzebuje pomocy.
- Wtedy może skorzystać z usług opiekuńczych i przyjdzie do niego opiekunka
- Wtedy może zamieszkać w specjalnym miejscu, w którym są opiekunowie i specjaliści.
- Takie miejsca to domy pomocy społecznej.
- OPS sprawdza, czy dzieci mają dobre warunki do życia.
- OPS pomaga osobom z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunom.
- OPS pomaga osobom, które nie mają gdzie mieszkać. Takie osoby nazywamy osobami w kryzysie bezdomności.
- OPS wspiera osoby, u których w domu jest przemoc. Przemocą nazywamy zachowania takie jak na przykład: krzyczenie na kogoś, wyzywanie go, bicie.
Jak skontaktować się z OPS w Pyrzycach?
Możesz przyjść do głównej siedziby OPS Pyrzyce, ulica Plac Ratuszowy 1 i złożyć pismo osobiście.
Możesz zadzwonić pod numer telefonu 91 5 611-150.
Możesz wysłać pismo pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach, ul. Plac ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce.
Możesz napisać e-mail na adres: sekretariat@opspyrzyce.pl
Wyślij pismo przez ePUAP. Musisz mieć profil zaufany.
Możesz umówić się na spotkanie z dyrektorem.
Pracujemy dla Ciebie:
Od poniedziałku do piątku od godziny 7:00 do godziny 15:00,
Aby dostać pomoc trzeba napisać podanie i przynieść do naszego Ośrodka.
Możesz też zadzwonić do nas na numer 91 5 611-150 i powiedzieć czego potrzebujesz lub napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: sekretariat@opspyrzyce.pl
Każda wiadomość o pomoc zostanie przekazane pracownikowi naszego Ośrodka, który szybko pomoże Ci.
Dzwonić można od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00 tel. 91 5 611-150.
Możesz napisać wiadomość.
Możesz napisać mail na adres: sekretariat@opspyrzyce.pl
Możesz napisać przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ePUAP: /6m530gdxph/SkrytkaESP
Możesz napisać przez Elektroniczną Skrzynkę e-doręczeń: AE:PL-96654-36085-FEJIC-23
Możesz wysłać fax: +48 91 5 611-163