W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Asystent rodziny

ASYSTENT RODZINY

to osoba mająca na celu udzielenie wparcia i pomocy rodzinom przeżywającym trudności w realizacji funkcji opiekuńczo wychowawczych.

PRACA ASYSTENTA RODZINY PROWADZONA JEST ZA ZGODĄ I PRZY AKTYWNYM UDZIALE RODZINY

Praca z rodziną może być prowadzona lub kontynuowana przez ASYSTENTA RODZINY również w sytuacji czasowego umieszczenia dziecka poza rodziną.

ASYSTENT RODZINY PRACUJE Z RODZINĄ W MIEJSU JEJ ZAMIESZKANIA LUB MIEJSCU PRZEZ NIĄ WSKAZANYM

PRACA Z RODZINĄ ODBYWA SIĘ REGULARNIE, A CZAS SPOTKAŃ UZALEŻNIONY JEST OD POTRZEB I SYTUACJI RODZINY.

Wsparcie rodziny ma na celu doprowadzenie do osiągnięcia przez rodzinę stabilizacji życiowej i zapobieżenie umieszczeniu dzieci w pieczy zastępczej

Zadania ASYSTENTA RODZINY reguluje Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

 

ASYSTENT RODZINY POMOŻE M.IN. :

  • w rozwiązywaniu problemów życiowych,
  • w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo – wychowawczych (nauczy jak rozmawiać z dziećmi, pomoże zorganizować czas wolny itp. )
  • w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych
  • w prowadzeniu gospodarstwa domowego ( planowanie wydatków i zarządzaniu pieniędzmi, zorganizowaniu prac w domu, ustaleniu podziału obowiązków domowych)
  • w załatwieniu spraw urzędowych ( wypełnieniu wniosków, napisaniu podań, w składaniu ich)
  • w usamodzielnianiu, w poszukiwaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
  • oraz w innych sprawach wymagających wsparcia.

 

ASYSTENT RODZINY MA M.IN. PRAWO DO:

  • Występowania do różnych instytucji o udzielenie informacji oraz wglądu do dokumentów niezbędnych do prowadzenia pracy z rodziną
  • Kontaktowania się z pracownikami ośrodków pomocy społecznej, szkołami, poradniami, sądami i innymi służbami,
  • Sporządzania opinii o rodzinie i jej członkach do sądu,
  • Współpracy z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz innymi osobami działającymi na rzecz rodziny,
  • Podejmowania działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodziny,

CZEGO NIE ROBI ASYSTENT RODZINY

  • Nie udziela pomocy finansowej
  • Nie wyręcza rodziny
  • Nie pełni funkcji opiekunki do dzieci.

 

 

Praca z Asystentem Rodziny:       

  • Ma charakter wsparcia, edukacji oraz motywacji
  • Zainspiruje do zmiany oraz doceni wysiłekw nią włożony
  • Pomoże W usamodzielnieniu
  • Pomoże w nawiązaniu pozytywnych relacji w rodzinie
  • Prowadzona jest za zgodą i przy aktywnym udziel rodziny
  • Przetłumaczy język urzędowy na bardziej ludzki oraz nauczy sporządzać pisma i wnioski

 

Potrzebujesz wsparcia albo więcej informacji skontaktuj się z nami:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Sobieskiego 42

84-230 Rumia

Biuro Asystentów

ul. Sabata 3  

 

Asystenci Rodziny:

Patrycja Obłuda - 536808915

Anna Dębowska – 537808821

Anna Daroń - 537807269

Katarzyna Kitowska -536807295

Maja Wojtczuk- 516415916

Paulina Pietruszyńska - 537807984

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Materiały

informacja Asystent Rodziny
informacja​_Asystent​_Rodziny.pdf 0.82MB
ulotka Asystent Rodziny
ulotka​_asystent​_rodziny.pdf 0.50MB
{"register":{"columns":[]}}