W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Opaska Bezpieczeństwa

OPIEKA NA ODLEGŁOŚĆ – „OPASKA BEZPIECZEŃSTWA”

Celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania seniorów w wieku 60 lat i więcej przez zwiększenie dostępu do tzw. „opieki na odległość”.

„Opaska bezpieczeństwa” wyposażona jest w następujące funkcje:

  • przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
  • detektor upadku,
  • czujnik zdjęcia opaski/urządzenia,
  • lokalizator GPS,
  • funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami, funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),
  • funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.

W przypadku użycia przycisku bezpieczeństwa, po odebraniu zgłoszenia, dyspozytor (np. ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.


Udział w Programie jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona!

Zgłoszenie chęci udziału w Programie prosimy zgłaszać do Działu Pomocy Środowiskowej, ul. Sucharskiego 1/3, tel. 42 211-50-58.

 

Opieka na odległość – „Opaska bezpieczeństwa” realizowana w ramach rządowego Programu Korpus Wsparcia Seniorów.

{"register":{"columns":[]}}