Opaska Bezpieczeństwa
OPIEKA NA ODLEGŁOŚĆ – „OPASKA BEZPIECZEŃSTWA”
Celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania seniorów w wieku 60 lat i więcej przez zwiększenie dostępu do tzw. „opieki na odległość”.
„Opaska bezpieczeństwa” wyposażona jest w następujące funkcje:
- przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
- detektor upadku,
- czujnik zdjęcia opaski/urządzenia,
- lokalizator GPS,
- funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami, funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),
- funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.
W przypadku użycia przycisku bezpieczeństwa, po odebraniu zgłoszenia, dyspozytor (np. ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.
Udział w Programie jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona!
Zgłoszenie chęci udziału w Programie prosimy zgłaszać do Działu Pomocy Środowiskowej, ul. Sucharskiego 1/3, tel. 42 211-50-58.
Opieka na odległość – „Opaska bezpieczeństwa” realizowana w ramach rządowego Programu Korpus Wsparcia Seniorów.