W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznego w I LO w Jaśle

Przedmiotowy System Oceniania polega na rozpoznawaniu przez nauczyciela poziomu reprezentowanych przez ucznia postaw oraz postępów w opanowaniu umiejętności i wiadomości, w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstaw programowych.

WYMAGANIA PRIORYTETOWE

Do wymagań priorytetowych zaliczamy:
1. Frekwencja na zajęciach wychowania fizycznego.
2. Postawa ucznia – jego zaangażowanie w dbałość o własny rozwój fizyczny, sprawność, i higienę.
3. Aktywne uczestnictwo w życiu sportowym klasy i szkoły.
4. Umiejętność samodzielnej prezentacji posiadanych umiejętności, wiadomości oraz sprawności ruchowej.

INFORMACJE

1. Nauczyciel na początku roku szkolnego informuje uczniów o wymaganiach edukacyjnych i sposobach oceniania stosunku ucznia do przedmiotu, sprawdzania umiejętności i wiedzy.
2. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego będzie brany pod uwagę w szczególności wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków, wynikających ze specyfiki tych zajęć.
3. Uczeń ma możliwość poprawy ocen cząstkowych (po uzgodnieniu czasu i formy z nauczycielem wychowania fizycznego).
4. W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony z zajęć wychowania fizycznego.
5. Decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć podejmuje dyrektor szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza lub poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo inną poradnię specjalistyczną.
6. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".

KOMPONENTY OCENY:

1. Frekwencja na zajęciach wychowania fizycznego.
2. Ocena postawy, zaangażowania w dbałość o własny rozwój fizyczny, sprawność oraz higienę, aktywne uczestnictwo w życiu sportowo-rekreacyjnym szkoły.
3. Aktywność ucznia.
4. Ocena poziomu umiejętności i wiadomości z poszczególnych działów nauczania: gimnastyki, lekkoatletyki, zespołowych gier sportowych, tańca. 

KRYTERIA OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W I LO W JAŚLE

OCENA CELUJACA

1. Celująca frekwencja - uczestnictwo we wszystkich zajęciach w semestrze.
2. Celująca postawa - stosunek ucznia do przedmiotu nie budzi żadnych zastrzeżeń, uczeń:

  • posiada właściwy strój sportowy obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • zawsze ćwiczy i jest przygotowany do zajęć (zawsze ma strój sportowy), *
  • nigdy nie spóźnia się na zajęcia,
  • zawsze przestrzega warunków higieniczno-zdrowotnych,
  • jest wzorem na zajęciach wychowania fizycznego w szkole i środowisku propagując zdrowy styl życia,
  • jest zdyscyplinowany, ambitny, koleżeński.

3. Celująca aktywność – uczeń:

  • systematycznie reprezentuje szkołę w zawodach międzyszkolnych,
  • wykazuje znajomość metodyki prowadzenia zajęć sportowo – rekreacyjnych, w tym umiejętność prowadzenia fragmentów lekcji wychowania fizycznego.

4. Otrzymał oceny celujące i bardzo dobre ze sprawdzianów umiejętności i widomości.

OCENA BARDZO DOBRA

1. Bardzo dobra frekwencja - możliwość opuszczenia 1 (jednej) lekcji w semestrze (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną),
2. Bardzo dobra postawa - stosunek ucznia do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń:

  • posiada właściwy strój sportowy obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • dopuszcza się 1 (jeden) brak stroju na semestr (mimo obecności brak uczestnictwa w zajęciach), *
  • dopuszcza się 2 (dwa) spóźnienia na zajęcia (przez spóźnienie należy rozumieć nieobecność na lekcji do 10 minut od dzwonka rozpoczynającego lekcję),
  • przestrzega warunków higieniczno-zdrowotnych,
  • zdyscyplinowany, ambitny, koleżeński.

3. Bardzo dobra aktywność – uczeń wykazuje znajomość metodyki prowadzenia zajęć sportowo – rekreacyjnych, w tym umiejętność prowadzenia fragmentów lekcji wychowania fizycznego.
4. Otrzymał oceny co najmniej bardzo dobre i dobre ze sprawdzianów umiejętności i widomości.

OCENA DOBRA

1. Dobra frekwencja - możliwość opuszczenia 2 (dwóch) lekcji w semestrze (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną),
2. Dobra postawa - stosunek ucznia do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń:

  • posiada właściwy strój sportowy obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • dopuszcza się 2 (dwa) braki stroju na semestr (mimo obecności brak uczestnictwa w zajęciach), *
  • dopuszcza się 3 (trzy) spóźnienia na zajęcia (przez spóźnienie należy rozumieć nieobecność na lekcji do 10 minut od dzwonka rozpoczynającego lekcję),
  • przestrzega warunków higieniczno-zdrowotnych,
  • zdyscyplinowany, koleżeński.

3. Dobra aktywność - postawa ucznia i jego stosunek do kultury fizycznej nie budzi większych zastrzeżeń. Wykazuje dość dobre postępy w osobistym usprawnieniu. Nie bierze udziału w pozalekcyjnych zajęciach sportowych. Potrafi wykorzystać posiadane umiejętności przy pomocy nauczyciela.
4. Otrzymał oceny co najmniej dobre i dostateczne ze sprawdzianów umiejętności i widomości.

OCENA DOSTATECZNA

1. Dostateczna frekwencja - możliwość opuszczenia 3 (trzech) lekcji w semestrze (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną),
2. Dostateczna postawa - stosunek ucznia do przedmiotu budzi pewne zastrzeżenia:

  • nie zawsze posiada właściwy strój sportowy obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • dopuszcza się 3 (trzy) braki stroju na semestr (mimo obecności brak uczestnictwa w zajęciach), *
  • dopuszcza się 4 (cztery) spóźnienia na zajęcia (przez spóźnienie należy rozumieć nieobecność na lekcji do 10 minut od dzwonka rozpoczynającego lekcję),
  • jest zdyscyplinowany.

3. Dostateczna aktywność - uczeń przejawia braki w postawie i stosunku do kultury fizycznej. Nie wykazuje postępów w osobistym usprawnieniu. Nie bierze udziału w pozalekcyjnych zajęciach sportowych.
4. Otrzymał oceny co najmniej dostateczne i dopuszczające ze sprawdzianów umiejętności (ćwiczenia wykonuje z większymi błędami technicznymi). W wiadomościach z kultury fizycznej wykazuje duże braki.

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

1. Dopuszczająca frekwencja – możliwość opuszczenia 4 (cztery) lekcji w semestrze (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną),
2. Dopuszczająca postawa - stosunek ucznia do przedmiotu budzi wiele zastrzeżeń:

  • często posiada niewłaściwy strój sportowy, obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • dopuszcza się 5 (pięć) braków stroju na semestr (mimo obecności brak uczestnictwa w zajęciach), *
  • dopuszcza się 5 (pięć) spóźnień na zajęcia (przez spóźnienie należy rozumieć nieobecność na lekcji do 10 minut od dzwonka rozpoczynającego lekcję).

3. Dopuszczająca aktywność - uczeń przejawia braki w postawie i stosunku do kultury fizycznej (uczeń nie jest pilny, ćwiczenia wykonuje niechętnie. Nie wykazuje postępów w osobistym usprawnieniu. Nie bierze udziału w pozalekcyjnych zajęciach sportowych.
4. Otrzymał oceny co najmniej dopuszczające ze sprawdzianów umiejętności (ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi). Nie posiada podstawowych wiadomości z kultury fizycznej.

OCENA NIEDOSTATECZNA

1. Niedostateczna frekwencja - opuszczone powyżej 5 (pięciu) lekcji w semestrze (przez opuszczoną lekcję rozumieć należy nieobecność nieusprawiedliwioną),
2. Niedostateczna postawa - uczeń ma lekceważący stosunek do zajęć:

  • często posiada niewłaściwy strój sportowy, obowiązujący na zajęciach (odpowiednia koszulka, spodenki, obuwie sportowe ustalone wcześniej z nauczycielem WF),
  • posiada powyżej 6 (sześć) braków stroju na semestr (mimo obecności brak uczestnictwa w zajęciach), *
  • posiada powyżej 6 (sześć) spóźnień na zajęcia (przez spóźnienie należy rozumieć nieobecność na lekcji do 10 minut od dzwonka rozpoczynającego lekcję),

3. Niedostateczna aktywność - nie wykazuje żadnych postępów w usprawnieniu. Wykazuje rażące braki w zakresie wychowania społecznego.
4. Wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia w dodatku z poważnymi błędami lub odmawia wykonania ćwiczeń. Charakteryzuje się brakiem wiedzy w zakresie kultury fizycznej. 

{"register":{"columns":[]}}