W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

London belongs to us…

To była niezapomniana wyprawa!

Wycieczka do Londynu, X 2023

W dniach 2 - 8 października grupa uczniów z naszej szkoły ruszyła autokarem do Londynu. Gościły nas brytyjskie rodziny, mieszkające w londyńskiej dzielnicy Croydon. Mieliśmy jedyną w swoim rodzaju okazję sprawdzić znajomość języka angielskiego w praktyce, a przy okazji znacznie podszkolić umiejętności w mówieniu.
Program wycieczki był bardzo bogaty. Najpierw przeprawa eurotunelem z Calais we Francji do Folkestone w Wielkiej Brytanii. Potem wędrowanie przez cudowny, królewski park w Greenwich obok Królewskiego Obserwatorium, południka „0”. Statkiem popłynęliśmy w rejs po Tamizie, słuchając kapitańskich opowieści. Byliśmy nawet na  London Eye! To fantastyczne koło obserwacyjne, nazywane również Millennium Wheel. Znajduje ono się na południowym brzegu Tamizy, między mostami Westminster i Hungerford.
Kolejne dni były równie pełne wrażeń. Wędrowaliśmy po Londynie zwiedzając dzielnice Westminster i West End. Podziwialiśmy Houses of Parliament, Big Ben, Westminster Abbey, Whitehall, Downing Street - siedzibę premiera Wielkiej Brytanii, Buckingham Palace, St. James’s Park, Trafalgar Square, Covent Garden, Chinatown, Leicester Square i  Piccadilly Circus. Odwiedziliśmy również Madame Tussauds, muzeum figur woskowych znanych ludzi, a także Harry Potter Warner Bros Studio. Nie mogło też zabraknąć wizyty w zamku królewskim Windsor oraz w Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki i Techniki.
Bogatsi w nowe doświadczenia,  wypełnieni londyńskimi obrazami, mając w pamięci niezwykłą historię tej wielokulturowej metropolii, wracaliśmy promem z Dover do Calais, a potem do Polski.

Cóż…, goodbye London and see you soon!