W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

"Jubileuszowa piętnastka" za nami!

Dnia 11.10.2022 r. odbył się jubileuszowy XVI jesienny Rajd Szkolnego Koła Turystyczno-Krajoznawczego w Beskid Sądecki na szczyt Jaworzyny Krynickiej. Trasa liczyła równe 15 km a sam rajd został zorganizowany w związku z pietnastoleciem istnienia SKTK przy I LO w Jaśle. Udział w rajdzie wzięło 40 uczniów z 12 oddziałów klasowych naszego liceum, czwórka opiekunów i przodownik PTTK. W ramach wyjazdu odbył się konkurs wiedzy o polskich górach, którego autorami był Tomasz Kaszycki i Sebastian Styczyński.  W autokarze w drodze do Krynicy-Słotwiny uczniowie rozwiązali w formularzu google test składający się z 25 pytań zamkniętych. Spośród wszystkich osób biorących udział w konkursie na platformie classroom wyłoniono 7 najlepszych uczniów, którzy zdobyli powyżej 20 pkt. z testu. Oprócz poprawności udzielanych odpowiedzi liczył się czas w jakim uczniowie przesyłali swoje rozwiązania.

Zwycięzcami konkursu zostali:

1. Bartosz Wierzgacz (3C)
  2. Łukasz Wójcik (3C)
  3. Mikołaj Kieś (2C)
  4. Tomkiewicz Natalia (4PD)
  5. Miłosz Szczepanik (3C)
  6. Piotr Śmietana (3A)
  7. Kamil Jarosz (3A)

Gratulujemy szerokiej wiedzy z zakresu znajomości polskich gór wszystkim uczestnikom, którzy osiągnęli średni wynik na poziomie 13,86 pkt.

Po dotarciu do Krynicy wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym pod wieżę widokową na Słotwinach, na którą spacerując ścieżką w koronach drzew dotarliśmy pokonując niespełna kilometrową i bardzo widokową trasę. Kolejny etap rajdu to wędrówka przez Przełęcz Krzyżową do Doliny Czarnego Potoka skąd rozpoczęliśmy forsowanie stoków Jaworzyny Krynickiej. Pokonując dystans 3 km i przewyższenie 474 m dotarliśmy do głównego celu naszej wędrówki tj. na Jaworzynę Krynicką (1114 m n.p.m.). Wędrując dalej pasmem Jaworzyny Krynickiej, podziwialiśmy piękne jesienne krajobrazy zmierzając do przysiółka Krynicy – Kopciowa do ośrodka wypoczynkowego „Prometówka” na ciepłą herbatę i pieczenie kiełbasy. Zmęczeni całodziennym wędrowaniem wróciliśmy bezpiecznie ok. godziny 20-tej do Jasła pełni optymizmu, nowej wiedzy, doświadczeń i niezapomnianych wrażeń z wspólnego wędrowania. Do zobaczenia gdzieś na górskich szlakach!

Fotogaleria

Materiały

Konkurs wiedzy o polskich górach