W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Dodatek osłonowy w 2024 r.

23.01.2024

dodatek osłonowy

Uprzejmie informujemy, iż znowelizowana została ustawa o dodatku osłonowym, w związku z czym od 01.01.2024 r. można składać wnioski o dodatek osłonowy, który obowiązuje w pierwszym półroczu 2024 roku. Wnioski można składać elektronicznie oraz papierowo.

Wnioski można składać w terminie od 01.01.2024 r. do 30.04.2024 r. Wypłaty dodatku będą realizowane na wskazane we wniosku konto bankowe po otrzymaniu dotacji na ten cel, w terminie do 30.06.2024 r.


Dodatek przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody obliczone na podstawie dochodów z roku 2022, w oparciu o ustawę o świadczeniach rodzinnych nie przekraczają 2.100,00 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1.500,00 zł na jedną osobę w gospodarstwie wieloosobowym. W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, wysokość dodatku zostanie obliczona w postaci tzw. „złotówka za złotówkę” (nie mniej niż 20,00 zł).

Dodatek osłonowy obowiązuje w I półroczu 2024 roku w związku z czym jego wysokość jest niższa niż w roku 2022 i wynosi kolejno:
•    jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 228,80 zł lub 286,00 zł*
•    gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 343,20 zł lub 429,00 zł*
•    gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 486,20 zł lub 607,75 zł*
•    gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 657,80 zł lub 822,25 zł*
*wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243).

Pamiętaj! Ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Druki wniosków dostępne są w siedzibie GOPS w Dobroniu (pokój nr 22), a także poniżej jako załącznik.

Jak złożyć wniosek:
•    osobiście w GOPS w Dobroniu (pokój nr 22);
•    wysłać za pośrednictwem Poczty Polskiej;
•    przy użyciu aplikacji mObywatel (należy wybrać opcję: Złóż wniosek i wybrać odpowiedni wniosek);
•    elektronicznie, wysyłając pismo ogólne.) na skrzynkę ePUAP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroniu, do którego załączony zostanie wypełniony i podpisany elektronicznie wniosek o refundację podatku VAT.

Jak wysłać pismo ogólne: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne.

Jak podpisać dokument elektronicznie: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/

Więcej informacji uzyskać można:
•    w siedzibie GOPS w Dobroniu ul. 11 listopada 9 (pokój nr 22)
•    telefonicznie pod numerem: 501-413-529 lub (43) 677-26-83 (w. 131)
•    mailowo pod adresem: gops.swiadczenia@dobron.ug.gov.pl

 

 

Materiały

wzór wniosku dodatek osłonowy 2024.pdf
wzór​_​_wniosku​_dodatek​_osłonowy​_2024.pdf 1.25MB
{"register":{"columns":[]}}