W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Sesja XXIII z dnia 25.09.2020 r.

UCHWAŁA NR XXIII/186/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2020 rok

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit i., pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 2020r. poz. 713), art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 216, art. 218,
art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258, art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 869 z późn. zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XVI/125/2019 Rady Gminy Skąpe z dnia 20 grudnia 2019r.
w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2020 rok wprowadza się następujące zmiany:
1. Zmienia się plan dochodów budżetu Gminy Skąpe na 2020 rok, zgodnie z załącznikiem nr 1
do niniejszej uchwały. Plan dochodów po zmianach wynosi ogółem 28.724.836,56zł, w tym:
᠆ dochody bieżące 25.686.537,92 zł,
᠆ dochody majątkowe 3.038.298,64 zł.
2. Zmienia się plan wydatków budżetu Gminy Skąpe na 2020 rok, zgodnie
z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały. Plan wydatków po zmianach wynosi ogółem 32.134.096,56 zł,
w tym:
᠆ wydatki bieżące 25.353.466,72 zł,
᠆ wydatki majątkowe 6.780.629,84 zł.
3. Zmienia się załącznik nr 7, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.
4. Zmienia się załącznik nr 8, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
5. Zmienia się załącznik nr 9, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały.
6. Zmienia się załącznik nr 10, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 6 do niniejszej uchwały.
7. Zmienia się załącznik nr 11, który otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/186/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Skąpe na 2020 rok
Uchwała​_XXIII​_186​_2020​_-​_zmiana​_budżetu.pdf 0.77MB
Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_1​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(dochody).pdf 0.08MB
Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_2​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(wydatki).pdf 0.09MB
Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_3​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(dotacje).pdf 0.07MB
Załącznik nr 4 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_4​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(FS).pdf 0.05MB
Załącznik nr 5 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_5​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(prawo​_ochrony​_środowiska)​_.pdf 0.05MB
Załącznik nr 6 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_6​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(majątkowe).pdf 0.06MB
Załącznik nr 7 do Uchwały Nr XXIII/186/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 25 września 2020 roku
Załącznik​_nr​_7​_do​_Uchwały​_nr​_XXIII​_186​_2020​_​_​_​_​_(ZWiK).pdf 0.02MB
UCHWAŁA NR XXIII/187/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia do realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 1205F w m. Niekarzyn w zakresie budowy chodnika"

Na podstawie art. 8 ust. 2a , art. 18 ust. 2 pkt 11 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2020r. poz. 713) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXII/183/2020 Rady Gminy Skąpe z dnia 28 sierpnia 2020r. w sprawie przyjęcia do
realizacji zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1205F w m. Niekarzyn w zakresie budowy chodnika”,
wprowadza się następujące zmiany:
1) tytuł uchwały otrzymuje brzmienie: „w sprawie przyjęcia do realizacji zadania pn. „Przebudowa chodnika
wzdłuż drogi powiatowej nr 1205F w m. Niekarzyn";
2) § 1 otrzymuje brzmienie: „§ 1. Gmina Skąpe przyjmuje od Powiatu Świebodzińskiego do realizacji zadanie
w zakresie inwestycji drogowej pn. „Przebudowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej nr 1205F w m.
Niekarzyn".
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/187/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia do realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 1205F w m. Niekarzyn w zakresie budowy chodnika"
Uchwała​_XXIII​_187​_2020​_-​_zmiana​_uchwały​_-​_chodnik​_w​_Niekarzynie.pdf 0.22MB
UCHWAŁA NR XXIII/188/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu przyznawania dodatków oraz innych składników wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy Skąpe

Na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.), art. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów
normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U z 2019 r. poz. 1461) uchwala się,
co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXXI/210/2009 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 lutego 2009 r.
w sprawie uchwalenia regulaminu przyznawania dodatków i innych składników wynagradzania nauczycieli
zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego Nr 36, poz. 511, zm. Dz.
Urz. Woj. Lubuskiego z 2014r. poz. 2062, zm. Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2019r. poz. 2631), wprowadza się
następujące zmiany:
1) § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektorów ustala w formie pisemnej
Wójt Gminy w granicach stawek określonych w tabeli, uwzględniając złożoność zadań wynikających
z zajmowanego stanowiska, wyniki pracy szkoły oraz warunki lokalowe, środowiskowe i społeczne,
w jakich szkoła funkcjonuje:
Stanowisko Miesięcznie w złotych
Dyrektor szkoły 1.400,00 - 1.800,00
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 września 2020 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/188/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu przyznawania dodatków oraz innych składników wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy Skąpe
Uchwała​_XXIII​_188​_2020​_-​_dodatki​_dla​_nauczycieli.pdf 0.24MB
UCHWAŁA NR XXIII/189/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości zabudowanej budynkami gospodarczymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2020 r. poz. 713) oraz art. 13 ust. 1, art. 25 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
(Dz. U. z 2020 r. poz. 65 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na odpłatne nabycie, na rzecz Gminy Skąpe, prawa własności nieruchomości
zabudowanej budynkami gospodarczymi położonej w miejscowości Skąpe, Skąpe 65 A, oznaczonej
w ewidencji gruntów i budynków numerem: 397/1 o pow. 0,4800 ha, dla której Sąd Rejonowy w Świebodzinie
V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi KW ZG1S/00042230/6.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza sią Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/189/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości zabudowanej budynkami gospodarczymi
Uchwała​_XXIII​_189​_2020​_-​_zakup​_nieruchomości.pdf 0.23MB
UCHWAŁA NR XXIII/190/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skąpe

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skąpe określający
szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skąpe, zwany dalej Regulaminem.
Rozdział 1.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 2. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie
nieruchomości, poprzez prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, powstających
w gospodarstwach domowych z wydzieleniem następujących frakcji odpadów:
a) papieru,
b) metali i tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych,
c) szkła,
d) bioodpadów,
e) popiołu,
f) przeterminowanych leków i chemikaliów,
g) tekstyliów i odzieży,
h) zużytych baterii i akumulatorów,
i) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
j) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
k) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
l) zużytych opon,
m) odpadów niebezpiecznych,
n) odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym
w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu
substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek;
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są gromadzić odpady w następujący sposób:
1) odpady będące pozostałością po sortowaniu zbierać do pojemników na odpady o pojemnościach
określonych w niniejszym regulaminie, które należy udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady
w określonych terminach;
2) bioodpady zbierać do pojemników lub dostarczać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów
Komunalnych. Bioodpady stanowiące odpady komunalne mogą być zbierane w kompostownikach
przydomowych na terenie nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym, na której
powstają. Kompostowanie bioodpadów przez osoby fizyczne, na potrzeby własne spełnia wymóg ich
selektywnego zbierania. Zbieranie i gromadzenie bioodpadów w przydomowych kompostownikach
nie może powodować uciążliwości dla otoczenia i negatywnego oddziaływania na środowisko.
Kompostowanie może nastąpić:
a) w gotowych kompostownikach ogrodowych lub,
b) w drewnianych kompostownikach ułożonych tak, aby zapewnić dostęp powietrza do warstw kompostu
lub,
c) w formie pryzmy, gdzie materiał biodegradowalny układa się warstwowo;
3) odpady selektywnie zbierane tj. papier, metal łącznie z tworzywem sztucznym i opakowaniami
wielomateriałowymi, szkło, bioodpady, należy zbierać do pojemników/worków o pojemnościach
określonych w niniejszym regulaminie, które należy udostępnić przedsiębiorcy odbierającemu odpady
w określonych terminach zgodnie z harmonogramem odbioru lub dostarczać do Punktu Selektywnego
Zbierania Odpadów Komunalnych;
4) odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku robót w gospodarstwie domowym:
a) w ilości nie większej niż 1 m 3 z jednej nieruchomości na rok, należy dostarczyć do Punktu Selektywnego
Zbierania Odpadów Komunalnych,
b) w ilości większej niż 1 m 3 należy zebrać do kontenera dostarczonego przez uprawniony zewnętrzny
podmiot zamówiony we własnym zakresie;
5) wyselekcjonowane z odpadów komunalnych frakcje odpadów:
a) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
b) zużyte opony -w ilości do 8 sztuk z jednej nieruchomości na rok,
c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, nie wymagają gromadzenia w pojemnikach i należy je
wystawiać zebrane w sposób umożliwiający ich odbiór, nie wcześniej niż na dzień przed terminem
wywozu przez uprawniony podmiot, określonym harmonogramem obwieszczonym przez gminę lub
dostarczać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych;
6) odpady w postaci zużytych baterii i akumulatorów należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych
pojemnikach zlokalizowanych w budynkach użyteczności publicznej wskazanych przez gminę lub
przekazać we własnym zakresie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych;
7) zbieranie selektywnych odpadów komunalnych wymienionych w ust. 1 pkt lit. a-d należy gromadzić
wyłącznie frakcje odpadów zgodnie z opisem na pojemniku lub worku;
8) odpady wskazane w ust. 1 pkt 1 lit. a-d lit. f-m właściciel nieruchomości może również przekazywać we
własnym zakresie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
3. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przekazywania odpadów komunalnych selektywnie
zebranych, zgodnie ze sposobem i częstotliwością, o których mowa w rozdziale 3 niniejszego regulaminu.
4. Podmiot odbierający odpady może prowadzić kontrolę zbierania w sposób selektywny odpadów
komunalnych na nieruchomościach. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku
zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, podmiot odbierający odpady przyjmuje je jako
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Wójta Gminy Skąpe.
5. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przekazywania odpadów zebranych selektywnie oraz
będących pozostałością po sortowaniu, w częstotliwości i sposobie, o których mowa w rozdziale 3 niniejszego
regulaminu.
6. Właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki/worki przeznaczone do zbierania
odpadów komunalnych, w dniu odbierania tych odpadów (według określonego harmonogramu odbioru).
Pojemniki/worki muszą być udostępnione (wystawione) dla zbierających odpady przed wejściem na teren
nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z zastrzeżeniem, że wystawione
pojemniki/worki nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych osobom trzecim.
§ 3. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych
zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego poprzez odgarnięcie w miejsce
nie powodujące zakłóceń w ruchu pojazdów oraz pieszych.
2. Uprzątnięte zanieczyszczenia nie powinny uniemożliwiać dostępu do oświetlenia ulicznego oraz
urządzeń energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych i innych.
§ 4. Ustala się wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości dotyczące
mycia i naprawy pojazdów samochodowych:
1) zezwala się na mycie pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości przy czym mycie pojazdów
dotyczy wyłącznie nadwozia i tylko pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do sieci
kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;
2) drobne naprawy pojazdów samochodowych (z wyłączeniem napraw blacharsko-lakierniczych) związanych
z bieżącą eksploatacją pojazdu, mogą być prowadzone na terenie nieruchomości w sposób nie powodujący
zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiedniej nieruchomości.
Rozdział 2.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na
terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także warunki rozmieszczania tych pojemników
i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
§ 5. 1. Dla pojemników i worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych
ustala się następujące kolory i oznaczenia:
1) odpady z papieru, w tym odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, zbierane są
w pojemnikach/workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”;
2) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, zbierane są w pojemnikach/workach koloru
zielonego oznaczonych napisem „ Szkło”;
3) odpady z metali i tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady opakowaniowe
tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, zbierane są w pojemnikach/workach
koloru żółtego oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”;
4) bioodpady, zbierane są w pojemnikach/workach koloru brązowego oznaczonych napisem „Bio”;
5) odpady stanowiące pozostałości po sortowaniu odpadów, zbierane są w pojemnikach/workach koloru
szarego lub czarnego, oznaczonych napisem „Pozostałości po sortowaniu”.
2. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych oraz ich
minimalną pojemność:
1) pojemniki o pojemności 120 l;
2) kontenery o pojemności 3m 3
;
3) kosze uliczne o pojemności 30 l.
3. Odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności,
uwzględniającej następujące normy:
1) budynki mieszkalne i budynki letniskowe 30 l/m-c na mieszkańca przy selektywnym zbieraniu odpadów,
jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdą nieruchomość;
2) szkoły 3 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 1,5 l odpadów komunalnych zebranych selektywnie
na każdego ucznia i pracownika;
3) przedszkola 3 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 1,5 l odpadów komunalnych zebranych
selektywnie na każde dziecko i pracownika;
4) lokale handlowe 30 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 15 l/m-c odpadów komunalnych
zebranych selektywnie na każde 10 m 2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik
o pojemności 120 l na lokal;
5) lokale gastronomiczne 20 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 10 l odpadów komunalnych
zebranych selektywnie na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach
zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;
6) zakłady rzemieślnicze, usługowe i produkcyjne w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych
pojemnik o pojemności 80 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 40 l/m-c odpadów komunalnych
zebranych selektywnie na każdych 10 pracowników;
7) pensjonaty, gospodarstwa agroturystyczne, domy wczasowe, ośrodki wypoczynkowe 20 l/m-c odpadów
komunalnych zmieszanych i 10 l/m-c odpadów komunalnych zebranych selektywnie na jedno łóżko;
8) szpitale 20 l/m-c odpadów komunalnych zmieszanych i 10 l odpadów komunalnych zebranych selektywnie
na jedno łóżko;
9) przychodnie i apteki w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych 3 l/m-c odpadów komunalnych
zmieszanych i 1,5 l/m-c odpadów komunalnych zebranych selektywnie na każdego pracownika, jednak co
najmniej jeden pojemnik 120 l na każdą nieruchomość;
10) instytucje, urzędy, spółdzielnie i inne obiekty użyteczności publicznej w odniesieniu do pomieszczeń
biurowych i socjalnych 3 l odpadów komunalnych zmieszanych i 1,5 l/m-c odpadów komunalnych
zebranych selektywnie na każdego pracownika;
11) targowiska 120 l na każde 50 m 2
;
12) cmentarze 5 m 3 na każdy cmentarz;
13) plaże 120 l na każde 100 m 2
;
14) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych dla zapewnienia czystości wymagane jest również
ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika 120 l na każdy lokal.
§ 6. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, ustawiane na drogach publicznych oraz
na terenach nieruchomości użytku publicznego, tj. parki, place parkingowe, place zabaw, ścieżki spacerowo –
rowerowe itp. powinny być rozmieszczane zgodnie z poniższymi wymaganiami:
1) w parkach, na placach parkingowych, placach zabaw - jeden pojemnik o minimalnej pojemności 35 l na
500 m 2 powierzchni;
2) na ścieżkach rowerowo- spacerowych – jeden pojemnik o minimalnej pojemności 50 l na każde 100 m
odległości;
3) na drogach o intensywnym ruchu pieszym – jeden pojemnik o minimalnej pojemności 50 l na każde 100 m
odległości;
4) na drogach o małym natężeniu ruchu pieszych – jeden pojemnik o minimalnej pojemności 50l na każde
200 m odległości lub co najmniej na początku i końcu drogi.
§ 7. Ustala się warunki utrzymywania pojemników
1) w zakresie stanu sanitarnego - pojemniki należy utrzymywać w czystości zarówno zewnętrznej jak
i wewnętrznej, tak aby nie powodowały emisji uciążliwych zapachów;
2) w zakresie stanu technicznego:
a) pojemniki mają być kompletne i nieuszkodzone,
b) pojemniki mają być wyposażone w pokrywę, koła do przemieszczania, specjalny uchwyt ułatwiający
jego ciągnięcie i pchanie, uchwyty do mechanizmów załadowczych;
3) w zakresie stanu porządkowego:
a) pojemniki nie mogą być przepełnione, co mogłoby prowadzić do wysypywania się odpadów poza
pojemnik,
b) worki mają być nieuszkodzone i szczelne.
§ 8. Szczelny pojemnik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub oczyszczalnia przydomowa muszą być
zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd pojazdu asenizacyjnego przedsiębiorcy w celu ich opróżnienia.
§ 9. Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych i zbiorniki bezodpływowe muszą być eksploatowane
zgodnie z ich przeznaczeniem.
§ 10. Zakazuje się:
1) zagęszczania odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach w sposób uniemożliwiający ich usunięcie
z pojemnika;
2) wrzucania do pojemnika substancji palnych, żrących, toksycznych, gorącego popiołu oraz wlewania
substancji ciekłych;
3) umieszczania w pojemnikach do zbierania odpadów komunalnych następujących odpadów:
przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
zużytych opon, które należy zbierać oddzielnie i usuwać na zasadach określonych w niniejszym
regulaminie;
4) umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych odpadów pochodzących
z działalności gospodarczej.
Rozdział 3.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu
nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego
§ 11. 1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu
nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku.
2. Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w terminach
wyznaczonych harmonogramem opracowanym przez uprawnionego przedsiębiorcę, przy czym:
1) odpady komunalne, będące pozostałością po sortowaniu odpadów:
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
i zagrodowej co najmniej raz na 2 tygodnie,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na tydzień,
c) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
2) bioodpady - odpady komunalne ulegające biodegradacji:
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
zagrodowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na miesiąc,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na tydzień,
c) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
3) odpady selektywnie zbierane takie jak: metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe;
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
zagrodowej co najmniej raz na dwa tygodnie,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na dwa tygodnie,
c) zgromadzonych w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej co
najmniej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
4) odpady zebrane selektywnie takie jak szkło, papier;
a) zgromadzone w pojemnikach lub workach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie
jednorodzinnej zagrodowej co najmniej raz na dwa miesiące,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej co najmniej raz na dwa tygodnie,
c) zgromadzonych w pojemnikach lub workach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie
letniskowej co najmniej raz na dwa miesiące;
5) odpad zebrany selektywnie popiół, zgromadzony w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach
w zabudowie wielorodzinnej w okresie od października do kwietnia – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
6) odpady z koszy ulicznych – co najmniej raz w tygodniu, z tym że w miejscowości Niesulice w okresie od
1 czerwca do 31 sierpnia – nie rzadziej niż raz w tygodniu;
7) odpady zgromadzone w pojemnikach ustawionych na targowiskach, przy lokalach gastronomicznych,
hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, sklepach spożywczych itp., winny być opróżniane z częstotliwością
co najmniej raz na miesiąc w okresie od 1 kwietnia do 31 października i co najmniej raz na dwa miesiące
poza tym okresem;
8) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony od samochodów osobowych
(w ilości do 8 sztuk na rok z jednej nieruchomości):
a) raz w roku - poprzez wystawienie przez właścicieli nieruchomości w miejscu niekolidującym z ruchem
pieszych lub pojazdów, w terminie podanym do wiadomości (wystawki),
b) na bieżąco – do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
9) odpady budowlane i rozbiórkowe na bieżąco, według potrzeb, jednakże nie później niż w ciągu tygodnia od
ich wytworzenia;
10) odpady z pojemników ustawionych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, takich jak parki,
place parkingowe, place zabaw, cmentarze – co najmniej raz na dwa tygodnie,;
11) odpady z pojemników ustawionych na terenach plaży w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia co najmniej
raz na dwa dni.
§ 12. 1. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać
je z częstotliwością odpowiadającą ilości zużytej wody i pojemności zbiornika bezodpływowego,
nie dopuszczając do jego przepełnienia się lub przelania, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał, a w przypadku
nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele
rekreacyjno - wypoczynkowe nie rzadziej niż raz w roku.
2. Właściciel nieruchomości wyposażonej w przydomową oczyszczalnię ścieków, zobowiązany jest do
pozbywania się osadów ściekowych z oczyszczalni z częstotliwością zapewniającą prawidłową pracę
oczyszczalni zgodnie z instrukcją producenta.
3. Urządzenia i częstotliwość opróżniania urządzeń wymienionych w ust. 1 i 2 podlega kontroli i ewidencji
gminnej.
§ 13. Właściciele nieruchomości pozbywają się odpadów komunalnych poprzez ich przekazanie
przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne z nieruchomości lub do Punktu Selektywnego Zbierania
Odpadów Komunalnych.
Rozdział 4.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
§ 14. Określenie kierunków działań w zakresie zapobiegania i ograniczania powstawania odpadów oraz
kształtowania systemu gospodarki odpadami:
1) odpady niebezpieczne, wysegregowane z odpadów komunalnych, należy przekazywać do przedsiębiorcy
prowadzącego ich odzysk i unieszkodliwienie;
2) odpady komunalne zebrane z terenu Gminy, należy przekazywać przedsiębiorcy odbierającemu odpady
komunalne.
§ 15. Zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
aby było możliwe:
1) ograniczenie składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji;
2) wydzielenie odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych;
3) osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.
Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub
uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
§ 16. Osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest:
1. W odniesieniu do psów, z uwzględnieniem postanowień ust. 2:
1) na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku prowadzić psy na smyczy;
2) psy agresywne dodatkowo w nałożonym na pysk kagańcu.
2. W odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:
1) uniemożliwiać samowolne wydostanie się zwierzęcia poza pomieszczenia lub nieruchomość, na której
przebywa;
2) na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku sprawować opiekę nad zwierzęciem i bezpośrednią
kontrolę jego zachowania oraz nie pozostawiać zwierzęcia bez dozoru.
§ 17. 1. Osoba, z którą przebywa zwierzę na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku
zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę.
2. Nieczystości, o których mowa w ust. 1 należy umieszczać w szczelnych, foliowych woreczkach
i pozbywać się ich do pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów.
§ 18. Zabronione jest:
1) pozostawienie psa bez dozoru, jeżeli nie jest on należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu
zamkniętym albo na terenie ogrodzonym w sposób umożliwiający wydostanie się psa na zewnątrz;
2) wpuszczanie psów do piaskownic i na place zabaw dla dzieci;
3) wprowadzanie psów lub innych zwierząt do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów
usługowych, lokali gastronomicznych, aptek, obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów,
których administracje wprowadziły ten zakaz (z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych).
Rozdział 6.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 19. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich należy prowadzić w pomieszczeniach gospodarskich w taki
sposób, aby wszelkie uciążliwości dla środowiska powodowane przez hodowlę, w tym emisje będące jej
skutkiem, zostały ograniczone do obszaru nieruchomości, na której hodowla jest prowadzona.
§ 20. Gromadzenie, usuwanie i zagospodarowywanie odpadów stałych i ciekłych powstających w wyniku
utrzymywania zwierząt gospodarskich musi być zgodne z zasadami określonymi w odrębnych przepisach.
Rozdział 7.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia
§ 21. 1. Wyznacza się obszary na terenie Gminy Skąpe podlegające obowiązkowej deratyzacji:
1) tereny zabudowane budynkami mieszkalnymi, przemysłowymi, gospodarczymi i inwentarskimi na których
posadowione są obiekty, takie jak: budynki mieszkalne, obiekty użyteczności publicznej, zabudowania
gospodarcze, sklepy, zakłady gastronomiczne, warsztaty, obiekty przemysłowe, piwnice:
a) na obszarze osiedla Cibórz,
b) na obszarach wsi: Błonie, Darnawa, Kalinowo, Łąkie, Międzylesie, Niekarzyn, Niesulice, Ołobok, Pałck,
Podła Góra, Radoszyn, Skąpe, Węgrzynice, Zawisze,
c) na obszarze osad: Cząbry, Kaliszkowice, Przetocznica;
2) tereny, na których zlokalizowane są węzły cieplne, przyłącza kanalizacyjne, kolektory sanitarne.
2. Ustala się, że deratyzacja na obszarach, o których mowa w ust. 1, przeprowadzana będzie
w następujących terminach:
1) od dnia 1 kwietnia do dnia 30 kwietnia;
2) od dnia 1 października do dnia 31 października.
Rozdział 8.
Postanowienia końcowe
§ 22. Traci moc uchwała Nr XVIII/187/2016 Rady Gminy Skąpe z dnia 26 sierpnia 2016r. w sprawie
regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skąpe (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016r.
poz. 1752, zm. Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2018 r. poz. 1892).
§ 23. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/190/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skąpe
Uchwała​_XXIII​_190​_2020​_-​_regulamin​_utrzymania​_czystości.pdf 0.34MB
UCHWAŁA NR XXIII/191/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych

Na podstawie art. 6r ust. 3, 3a, 3b i 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2020r. poz. 1439) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Gmina Skąpe przejmuje, jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, obowiązek wyposażenia nieruchomości
w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych w zamian za uiszczoną przez właściciela
nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Nieruchomości w zakresie obowiązku, o którym mowa w § 1 ust. 1 wyposażone zostaną
w pojemniki/worki do zbierania odpadów:
1) przy selektywnym zbieraniu odpadów w pojemniki na odpady komunalne:
᠆ pozostałości po sortowaniu,
᠆ metal łącznie z tworzywem sztucznym i opakowaniami wielomateriałowymi,
᠆ szkło,
᠆ bioodpady,
᠆ popiół;
2) przy selektywnym zbieraniu odpadów w worki na odpady komunalne:
᠆ papier.
§ 2. Gmina Skąpe w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie
odpadami komunalnymi zapewni świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów od mieszkańców
Gminy w następującym zakresie:
1) odbiór odpadów komunalnych pozostałości po sortowaniu;
2) odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych tj.:
᠆ papieru,
᠆ szkła,
᠆ metali, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych,
᠆ bioodpadów,
᠆ popiołu;
3) utworzenie gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zwanego dalej „PSZOK”;
4) przekazywanie odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości do instalacji odzysku
i unieszkodliwiania odpadów;
5) prowadzenie powszechnej i ciągłej edukacji ekologicznej w zakresie ochrony środowiska przed odpadami
ze szczególnym uwzględnieniem selektywnej zbiórki odpadów;
6) zarządzanie gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi.
§ 3. 1. Usługi o których mowa w § 2 pkt 1 -2, świadczone będą w ten sposób, że zebrane przez
właściciela na nieruchomości odpady komunalne będą odbierane systematycznie, z częstotliwością:
1) odpady komunalne, będące pozostałością po sortowaniu odpadów:
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
i zagrodowej co najmniej raz na 2 tygodnie,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na tydzień,
c) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
2) bioodpady - odpady komunalne ulegające biodegradacji:
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
zagrodowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na miesiąc,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na tydzień,
c) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
3) odpady selektywnie zbierane takie jak: metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe;
a) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej
zagrodowej co najmniej raz na dwa tygodnie,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej raz na dwa tygodnie,
c) zgromadzonych w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie letniskowej:
᠆ w okresie od 01 kwietnia do 31 października co najmniej raz na 2 tygodnie,
᠆ w okresie od 1 listopada do 31 marca co najmniej raz na 2 miesiące,
3) odpady zebrane selektywnie takie jak szkło, papier;
a) zgromadzone w pojemnikach lub workach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie
jednorodzinnej zagrodowej co najmniej raz na dwa miesiące,
b) zgromadzone w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie wielorodzinnej co
najmniej co najmniej raz na dwa tygodnie,
c) zgromadzonych w pojemnikach lub workach ustawionych na nieruchomościach w zabudowie
letniskowej co najmniej raz na dwa miesiące;
4) odpad zebrany selektywnie popiół, zgromadzony w pojemnikach ustawionych na nieruchomościach
w zabudowie wielorodzinnej w okresie od października do kwietnia – nie rzadziej niż raz na miesiąc;
5) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony w ilości do 8 sztuk
z jednej nieruchomości na rok;
a) raz w roku - poprzez wystawienie przez właścicieli nieruchomości w miejscu nie kolidującym z ruchem
pieszych lub pojazdów, w terminie podanym do wiadomości (wystawki),
b) na bieżąco – do „PSZOK”;
6) odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku robót w gospodarstwie domowym:
a) w ilości nie większej niż 1 m 3 z jednej nieruchomości na rok, należy dostarczyć do „PSZOK”,
b) w ilości większej niż 1 m 3 należy zebrać do kontenera dostarczonego przez uprawniony zewnętrzny
podmiot zamówiony we własnym zakresie.
2. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów
Komunalnych przekazywanie są przez przedsiębiorcę działającego na zlecenie Gminy do instalacji odzysku
i unieszkodliwiania odpadów
3. Edukacja ekologiczna prowadzona będzie na stronie internetowej Gminy Skąpe oraz poprzez:
᠆ rozpowszechnianie ulotek, plakatów oraz innych form publikacji,
᠆ otwarte spotkania edukacyjno-informacyjne dla mieszkańców Gminy.
4. Zarządzanie gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi poprzez planowanie, realizowanie,
kontrolowanie i nadzorowanie systemu.
§ 4. 1. W obsługowym Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów komunalnych odbywa się odbieranie
następujących odpadów komunalnych selektywnie zbieranych:
a) papieru,
b) metali i tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych,
c) szkła,
d) bioodpadów,
e) przeterminowanych leków i chemikaliów,
f) odzieży i tekstyliów,
g) zużytych baterii i akumulatorów,
h) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
i) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
j) odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości nie większej niż 1 m 3 z jednej nieruchomości na rok,
k) zużytych opon, w ilości do 8 sztuk z jednej nieruchomości na rok,
l) odpadów niebezpiecznych,
m) odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym
w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu
substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek.
2. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przyjmować będzie odpady dostarczone przez
osoby zamieszkałe na terenie Gminy. Transport odpadów do „PSZOK” mieszkańcy zapewniają we własnym
zakresie i na własny koszt. Informację o terminach przyjmowania odpadów w „PSZOK” Gmina podaje do
publicznej wiadomości na tablicach ogłoszeń oraz na stronie internetowej Gminy Skąpe.
§ 5. 1. Właściciel nieruchomości może zgłosić każdy przypadek niewłaściwego świadczenia usług przez
przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego Punkt
Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych:
1) przesyłając zgłoszenie na piśmie na adres: Urząd Gminy w Skąpem, Skąpe 65, 66-213 Skąpe lub pocztą
elektroniczną na adres: ochronasrodowiska@skape.pl;
2) telefonicznie pod nr 68 34 19 212;
3) ustnie do protokołu w Urzędzie Gminy Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe.
2. Zgłoszenie o którym mowa w ust. 1 winno wskazywać:
1) miejsce niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne;
2) w miarę możliwości datę, czas niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego
odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania
odpadów komunalnych;
3) sposób niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od
właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XLII/397/2018 z dnia 22 sierpnia 2018 r. w sprawie określenia szczegółowego
sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2018r., poz. 1893).
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/191/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych
Uchwała​_XXIII​_191​_2020​_-​_szczegółowy​_sposób.pdf 0.28MB
UCHWAŁA NR XXIII/192/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody

Na podstawie art. 9 ust. 2 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r.
poz. 870), § 73 uchwały Nr XLIII/400/2018 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 września 2018r. w spawie przyjęcia
Statutu Gminy Skąpe (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego poz. 2351) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Po rozpatrzeniu petycji z dnia 15 września 2020 r. w sprawie uznania drzewa rosnącego na działce
nr 91 w miejscowości Darnawa za pomnik przyrody - Rada Gminy Skąpe postanawia rozpatrzyć ją
pozytywnie.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji zawarte jest w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Upoważnia się Przewodniczącego Rady Gminy do powiadomienia wnoszącego petycję o sposobie jej
załatwienia.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/192/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody
Uchwała​_XXIII​_192​_2020​_-​_rozpatrzenie​_petycji.pdf 0.27MB
UCHWAŁA NR XXIII/193/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody

Na podstawie art. 9 ust. 2 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r.
poz. 870), § 73 uchwały Nr XLIII/400/2018 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 września 2018r. w spawie przyjęcia
Statutu Gminy Skąpe (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego poz. 2351) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Po rozpatrzeniu petycji z dnia 15 września 2020 r. w sprawie uznania drzewa rosnącego na działce
nr 146 obręb Darnawa za pomnik przyrody - Rada Gminy Skąpe postanawia rozpatrzyć ją pozytywnie.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji zawarte jest w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Upoważnia się Przewodniczącego Rady Gminy do powiadomienia wnoszącego petycję o sposobie jej
załatwienia.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/193/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody
Uchwała​_XXIII​_193​_2020​_-​_rozpatrzenie​_petycji.pdf 0.27MB
UCHWAŁA NR XXIII/194/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody

Na podstawie art. 9 ust. 2 i art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r.
poz. 870), § 73 uchwały Nr XLIII/400/2018 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 września 2018r. w spawie przyjęcia
statutu Gminy Skąpe (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego poz. 2351) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Po rozpatrzeniu petycji z dnia 15 września 2020 r. w sprawie uznania drzewa rosnącego na działce
nr 269/2 obręb Darnawa za pomnik przyrody - Rada Gminy Skąpe postanawia rozpatrzyć ją pozytywnie.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji zawarte jest w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Upoważnia się Przewodniczącego Rady Gminy do powiadomienia wnoszącego petycję o sposobie jej
załatwienia.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/194/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. w sprawie rozpatrzenia petycji o uznanie drzewa za pomnik przyrody
Uchwała​_XXIII​_194​_2020​_-​_rozpatrzenie​_petycji.pdf 0.27MB
UCHWAŁA NR XXIII/195/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego zbywanego na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym

Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 7 i ust. 1a i 1b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami (Dz. U. z 2020 poz. 65) uchwala się, co następuje: 
§ 1. W Uchwale Nr XXXIX/359/2018 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie wyrażenia
zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego zbywanego na rzecz najemcy w trybie
bezprzetargowym § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. Wyraża się zgodę na udzielenie bonifikaty w wysokości 95 % od ceny sprzedaży lokalu
mieszkalnego wraz z udziałem w nieruchomościach wspólnych zbywanego na rzecz najemcy w trybie
bezprzetargowym, położonego w miejscowości Zawisze Nr 6/2”..
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 
Przewodniczący Rady Gminy
Mariusz Kuźmicz

Materiały

UCHWAŁA NR XXIII/195/2020 RADY GMINY SKĄPE z dnia 25 września 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego zbywanego na rzecz najemcy w trybie bezprzetargowym
Uchwała​_XXIII​_195​_2020​_-​_zmiana​_bonifikaty.pdf 0.24MB
{"register":{"columns":[]}}