W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

ZUS przypomina. Ważne daty dla przedsiębiorców

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Tylko do 1 stycznia 2024 r. płatnicy składek mogą przekazywać korekty dokumentów rozliczeniowych za okres od stycznia 1999 r. do grudnia 2021 r. Natomiast za okres od stycznia 2022 r. w ciągu 5 lat od terminu płatności składek za dany miesiąc kalendarzowy.

 

Od 2022 roku obowiązują nowe terminy, w jakich płatnicy składek mogą przekazywać korekty dokumentów   rozliczeniowych   {deklaracji   rozliczeniowej   i   imiennych    raportów    miesięcznych}. Do 1 stycznia 2024 r. płatnik składek może skorygować dokumenty rozliczeniowe, które były złożone za okres od stycznia 1999 r. do grudnia 2021 r. Natomiast  korekty  dokumentów  rozliczeniowych złożonych za okres od stycznia 2022 r. płatnik może przekazać w ciągu 5 lat od terminu płatności składek za dany miesiąc kalendarzowy.

Dlatego każdy płatnik składek powinien zweryfikować dokumenty  rozliczeniowe, które  przekazał  do ZUS za okresy od stycznia 1999 do grudnia 2021 r. Korektę tych dokumentów będzie można przekazać najpóźniej 1 stycznia 2024 roku.

 

Więcej informacji o zasadach korygowania dokumentów rozliczeniowych po 1 stycznia 2024 r. znajdą Państwo na stronie zus.pl.

 

Wsparcie ZUS dla płatników

 

Płatnicy składek mogą skorzystać ze wsparcia ZUS przy weryfikacji dokumentów. Taką pomoc mogą uzyskać:

 

  • telefonicznie -w Centrum Obsługi Telefonicznej {COT} - tel. 22 560-16-00,
  • podczas e-wizyty w ZUS,
  • w dowolnej placówce ZUS.

 

Płatnicy,  którzy  składają  dokumenty  przez  program  Płatnik  lub  e-Płatnik  mogą  także  zwrócić  się  z wnioskiem o udostępnienie plików KEDU z danymi za okresy wcześniejsze niż te, które mają w swojej bazie danych.

 

Zachęcamy także do skorzystania z przygotowanej  przez Zakład  Ubezpieczeń  Społecznych  Oddział w Siedlcach oferty wsparcia w postaci:

  • dyżurów telefonicznych - w dniach 12-15, 18 i 19 grudnia w godz. 10.00 - 12.00 pod nr telefonu 2564017 05,
  • dedykowanej skrzynki pocztowej Siedlce_korekty@ zus.pl, w zakresie wątpliwości lub pytań, które wymagają wyjaśnienia,
  • możliwości    zorganizowania    szkolenia rozliczeniowych instruktażu     dot.    składania    korekt    dokumentów

Wszelkie informacje na temat dyżurów telefonicznych i zapisów na szkolenie znajdują się na stronie www.zus.pl.

{"register":{"columns":[]}}