Mali Ambasadorzy Nauki z Zespołu Szkół w Skrzeszewie
Być jak Ignacy „Zostań ambasadorem nauki” to VII edycja programu edukacyjnego dla szkół podstawowych, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.
Uczniowie klasy II Zespołu Szkół w Skrzeszewie są uczestnikami tego przedsięwzięcia. Z pomocą Ignacego, jego współpracowników i ciekawych gości zostaną promotorami nauki wśród swoich rówieśników! Zdobędą wiedzę z interesujących dziedzin nauki, a także poznają wybitnych, polskich naukowców - nie tylko tych historycznych, ale także współczesnych.
Na pierwszych zajęć prowadzonych w ramach projektu Być jak Ignacy dzieci dowiedziały się, czym jest atom, z czego jest zbudowany. Poznało kilka pierwiastków, które spotykamy w naszym otoczeniu. Na tych warsztatach dzieci z pomocą pani wychowawczyni Elizy Sobieszczuk wykonały modele atomów węgla i azotu!
Na drugich warsztatach dzieci dowiedziały się czym jest reakcja spalania! Dzięki naszej Pani Dyrektor Annie Skwierczyńskiej mogły na własne oczy zaobserwować co się dzieje podczas gwałtownego utleniania pierwiastków - były świadkami powstawania tlenków.
Na kolejnym spotkaniu kółka uczniowie należący do drużyny Być jak Ignacy dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy odnośnie wody i wyporności!
Poznali kolejną ważną osobę - polskiego WWW, czyli Wielkiego Ważnego Wynalazcę Stefana Drzewieckiego.
Te zajęcia zaczęli od teorii... ale co to za nauka bez doświadczeń i zabaw? ;)
Nie zabrakło również tego!! Drugoklasiści razem z wychowawcą wykonali kubek z butelki, wodoodporny pojemnik na zapałki oraz okręt podwodny z butelki! Ostatnie doświadczenie doprowadziło Małych Naukowców do wyciągnięcia następującego wniosku:
powietrze, które wydychali w butelkę pełną wody zastępowało ciecz, co powodowało, że okręt stawał się lżejszy i wypływał na powierzchnię. Na koniec zajęć Atomy i Atomówki zorganizowali wyścig papierowych statków!
Następne warsztat pozwoliły nam zaobserwować, które przedmioty toną, a które nie. Doświadczenie pozwoliło nam wyciągnąć wnioski dlaczego tak się dzieje. Wychowawczyni odpowiedziała o gęstości, czyli stosunku masy do obojętności ;) na koniec zajęć wszyscy razem stworzyli balonowy napęd!
To nie koniec przygód Małych Odkrywców. Kolejne ciekawe zajęcia przed nami!!!
Zapraszamy do polubienia i zaobserwowania naszej strony! 👍