W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ogłaszamy nabór wniosków do planu ogólnego!

08.04.2025

Od 9 kwietnia do 16 maja 2025 r. każdy zainteresowany może złożyć wniosek do planu ogólnego, który jest opracowywany dla miasta i gminy Mordy. Poniżej wyjaśniamy, czym jest plan ogólny, czym różni się od planu zagospodarowania przestrzennego oraz jak złożyć i wypełnić wniosek.

Plan ogólny - plakat

 

  1. Czym jest plan ogólny?

Plan ogólny miasta i gminy Mordy będzie nowym dokumentem, tworzonym w wyniku zmiany przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zmiana przepisów ma na celu poprawę funkcjonowania systemu planowania przestrzennego, a w konsekwencji zapobiegania chaotycznemu rozwojowi zabudowy. Sporządzenie planu ogólnego jest obligatoryjne dla wszystkich gmin w Polsce do 30 czerwca 2026 r.

  1. Czy plan ogólny zastąpi plany miejscowe?

Plan ogólny i plan miejscowy to różne dokumenty planistyczne, funkcjonujące równolegle w systemie prawnym. Plan ogólny będzie dokumentem tworzonym dla całej gminy i będzie on wskazywał katalog funkcji dla poszczególnych terenów, a także wskaźniki zagospodarowania. Plan miejscowy jest dokumentem bardziej szczegółowym, zawierającym ustalenia dotyczące m.in.: linii zabudowy, linii rozgraniczających, kształtowania przestrzeni publicznych.

  1. Czy po uchwaleniu planu ogólnego nadal będą obowiązywać plany miejscowe?

Tak. Obowiązujące plany miejscowe zachowują swoją moc.

  1. Czy ustalenia planu ogólnego mogą różnić się od ustaleń obowiązującego planu miejscowego w zakresie przeznaczenia terenu?

Tak, przy czym uchwalenie planu ogólnego nie spowoduje automatycznej zmiany planów miejscowych. Z tego względu przeznaczenie terenu ustalone w planie miejscowym będzie obowiązywało do czasu zmiany tego planu miejscowego.

  1. Jak złożyć wniosek do planu ogólnego ?

Wnioski do projektu planu ogólnego należy składać w terminie do dnia 16 maja 2025 r.,
do Burmistrza Miasta i Gminy Mordy:

  1. w formie papierowej w Urzędzie Miasta i Gminy w Mordach (ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy);
  2. w formie papierowej przekazanej pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy w Mordach, ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy;
  3. w formie dokumentu elektronicznego przekazanego na adres e-mail: sekretariat@mordy.pl lub za pomocą platformy ePUAP (/82a7tv1mmq/SkrytkaESP).

Wzór obowiązującego formularza, na którym należy złożyć wniosek, określa Rozporządzenie Ministra Rozwoju  i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz.U. z 2023 r. poz. 2509). Wzór pisma dostępny jest poniżej w załączniku, w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Mordach oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce MENU PRZEDMIOTOWE -> Planowanie przestrzenne -> Plan Ogólny (https://umigmordy.bip.org.pl/index//id/897).

Wnioski złożone po upływie powyższego terminu lub w innej formie niż na obowiązującym formularzu pozostaną bez rozpatrzenia.

Materiały

Wzór pisma dotyczące aktu planowania przestrzennego
Wzór​_formularza​_pisma​_dot​_aktu​_planowania​_przestrzennego​_MORDY.pdf 0.13MB
Wzór pisma dotyczące aktu planowania przestrzennego
Wzór​_formularza​_pisma​_dot​_aktu​_planowania​_przestrzennego​_MORDY.docx 0.06MB
Charakterystyka stref planistycznych - TABELA
Charakterystyka-stref-planistycznych.pdf 0.13MB
Wniosek dot. planu ogólnego - PRZYKŁAD NR 1
Wniosek​_dot​_planu​_ogólnego​_PRZYKŁAD​_NR​_1.pdf 0.21MB
Wniosek dot. planu ogólnego - PRZYKŁAD NR 2
Wniosek​_dot​_planu​_ogólnego​_PRZYKŁAD​_NR​_2.pdf 0.23MB

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}