W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji środowiskowych o uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 

URZĄD MIASTA I GMINY LUTOMIERSK

Plac Jana Pawła II 11

95-083 Lutomiersk

tel. (43) 677 50 11; www.lutomiersk.info email: ug@lutomiersk.pl

1

Nazwa usługi

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

2

Jednostka odpowiedzialna

Anna Pertkiewicz

 Plac Jana Pawła II nr 12

 95-083 Lutomiersk

 I piętro, pokój nr 6

 tel. 43-677-50-11 (wew. 134 )

3

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej „ustawa Ooś”

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 ze zm.).

4

Wymagane dokumenty

- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - do pobrania w Urzędzie Miasta i Gminy Lutomiersk (I piętro, pokój nr 5) lub w zakładce „Druki wniosków”

Załączniki wynikające z art. 74 ust. 1 ustawy Ooś:

  1. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy Ooś - kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (np. CD) w ilości po 4 egzemplarze w formie pisemnej i elektronicznej - dotyczy przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;
  2. kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (np. CD) w ilości po 4 egzemplarze w formie pisemnej i elektronicznej - dotyczy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko;
  3. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  4. mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z wyznaczoną odległością.

Przez ww. obszar rozumie się:

  1. przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
  2. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
  3. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
  1. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający  co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  2. wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji - dotyczy przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy Ooś (tj. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej);
  3. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne – jeśli dotyczy.
  4. pełnomocnictwo (oryginał lub poświadczenie notarialnie kopię pełnomocnictwa) – jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika;
  5. dowód uiszczenia opłaty skarbowej:
  1. 205 zł – za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
  2. 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię pełnomocnictwa) – od każdego stosunku pełnomocnictwa.

 

5

Opłaty

205 zł – za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – od każdego stosunku pełnomocnictwa.

6

Termin załatwiania sprawy

1 miesiąc od dnia złożenia wniosku (art. art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego)

7

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie (art. 129 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego)

8

Miejsce złożenia dokumentacji

Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Plac Jana Pawła II 11

95-083 Lutomiersk, sekretariat w godzinach pn. 7.30 – 16.30 wt. - czw. 7.30-15.30, pt.7.30-14.30.

Materiały

wniosek​_o​_wydanie​_decyzji​_o​_środowiskowych​_uwarunkowaniach
wniosek​_o​_wydanie​_decyzji​_o​_środowiskowych​_uwarunkowaniach.pdf 0.12MB
{"register":{"columns":[{"header":"Referat obsługujący wniosek","registerId":20237209,"dictionaryValues":[{"id":"RGKIL- Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej","value":"RGKIL- Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Referat obsługujący wniosek:
RGKIL- Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej