Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://samorzad.gov.pl/web/gmina-lutomiersk.
- Data publikacji strony internetowej: 5 lutego 2025 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 10 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 5 lutego 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 10 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Informatyk- mejlowo informatyk@lutomiersk.pl lub telefonicznie 43 677 50 11.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Miasta i Gminy Lutomiersk,
- Adres: ul. Jana Pawła II 11 95-083 Lutomiersk,
- mejl: ug@lutomiersk.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
1.Opis dostępności wejścia do budynku
Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk mieści się w dwóch budynkach:
1) Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Plac Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk (budynek główny),
2) Samorządowe Centrum Usług Wspólnych, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej, Plac Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk.
Do budynków prowadzą 2 osobne wejścia od strony Placu Jana Pawła II.
Sekretariat znajduje się na I piętrze w budynku głównym.
Budynki nie są w pełni przystosowane do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Przy wejściach do budynków nie ma podjazdów ułatwiających wejście do budynku. Do budynków prowadzą schody, przy których zamontowana jest jednostronna poręcz. Teren przed Urzędem jest oświetlony oraz wyposażony w profesjonalny system monitoringu.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
2.Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Klienci mogą na parterze załatwiać sprawy dotyczące USC, dowodów osobistych, zameldowania, sprawy związane z zagospodarowaniem przestrzennym. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W urzędzie nie ma windy, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
3.Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Obok budynku na parkingu ogólnym wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
4. Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter lub przed budynek i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
5.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń brak dostosowanego udogodnienia dla psa asystującego i psa przewodnika. Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu lub sekretariatu (również z psem asystującym) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy UG.
6. Dostępność pętli indukcyjnych
W budynkach i przed nimi brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
7.Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Obecnie Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk nie dysponuje możliwością skorzystania z dostępu tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
- Ostatnia modyfikacja:
- 31.03.2025 10:48 Robert Naglik
- Pierwsza publikacja:
- 05.02.2025 10:56 Bartosz Majczyk