W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://samorzad.gov.pl/web/gmina-lutomiersk.

  • Data publikacji strony internetowej: 5 lutego 2025 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 10 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 5 lutego 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 10 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Informatyk- mejlowo informatyk@lutomiersk.pl lub telefonicznie 43 677 50 11.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Burmistrz Miasta i Gminy Lutomiersk,
  • Adres: ul. Jana Pawła II 11 95-083 Lutomiersk,
  • mejl: ug@lutomiersk.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

1.Opis dostępności wejścia do budynku

Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk mieści się w dwóch budynkach:

1) Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Plac Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk (budynek główny),

2) Samorządowe Centrum Usług Wspólnych, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Referat Gospodarki Komunalnej i Lokalowej, Plac Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk.

Do budynków prowadzą 2 osobne wejścia od strony Placu Jana Pawła II.

Sekretariat znajduje się na I piętrze w budynku głównym.

Budynki nie są w pełni przystosowane do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Przy wejściach do budynków nie ma podjazdów ułatwiających wejście do budynku. Do budynków prowadzą schody, przy których zamontowana jest jednostronna poręcz. Teren przed Urzędem jest oświetlony oraz wyposażony w profesjonalny system monitoringu.

W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

2.Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

Klienci mogą na parterze załatwiać sprawy dotyczące USC, dowodów osobistych, zameldowania, sprawy związane z zagospodarowaniem przestrzennym. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W urzędzie nie ma windy, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

3.Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Obok budynku na parkingu ogólnym wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

4. Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter lub przed budynek i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

5.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń brak dostosowanego udogodnienia dla psa asystującego i psa przewodnika. Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu lub sekretariatu (również z psem asystującym) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy UG.

6. Dostępność pętli indukcyjnych

W budynkach i przed nimi brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.

7.Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Obecnie Urząd  Miasta i Gminy Lutomiersk nie dysponuje możliwością skorzystania z dostępu tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
31.03.2025 10:48 Robert Naglik
Pierwsza publikacja:
05.02.2025 10:56 Bartosz Majczyk