W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Spis Wyborców

Wybory na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

Serwis informacyjny Państwowej Komisji Wyborczej https://wybory.gov.pl/prezydent2025/pl/pkw_aktualnosci?initscroll=612

 

Miejsce załatwienia sprawy (nie dotyczy głosowania korespondencyjnego):

Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk
pl. Jana Pawła II nr 11

95-083 Lutomiersk,

parter, pokój 5

 

w godzinach pracy urzędu tj.:

poniedziałek w godz. 730-1630,

wtorek, środa, czwartek w godz. 730-1530,

piątek w godz. 730-1430.

 

Opis procedury w informacji PKW w załączniku niżej.

Wniosek o zmianę miejsca głosowania (na jedne wybory)

Osoby zamieszkujące pod innym adresem niż adres stałego zameldowania oraz osoby nie posiadające zameldowania aby zagłosować w miejscu pobytu powinny złożyć w urzędzie wniosek o dopisanie do spisu wyborców (załącznik poniżej).

Wyborca, który złoży wniosek o zmianę miejsca głosowania, będzie ujęty w tym samym spisie wyborców również w przypadku przeprowadzania ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów).

 

Termin przyjmowania wniosków od: 04 kwietnia do 15 maja 2025 r.

W przypadku przeprowadzenia ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów) wyborca może również po dniu pierwszego głosowania (po tzw. I turze wyborów) złożyć wniosek o zmianę miejsca głosowania, najpóźniej do dnia 29 maja 2025 r.

 

Wniosek (niżej załącznik) można złożyć:

  • na piśmie utrwalonym w postaci papierowej,
  • elektronicznie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji www.gov.pl/ formularz Zmień miejsce głosowania.

Zaświadczenie o prawie do głosowania

Wniosek (załącznik poniżej) o wydanie zaświadczenia można złożyć w dowolnie wybranym urzędzie gminy. Wniosek składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem. Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez upoważnioną na piśmie osobę. Nie ma możliwości wysłania zaświadczenia pocztą lub elektronicznie.

Wyborca otrzyma dwa zaświadczenia: zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu pierwszego głosowania oraz zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu ponownego głosowania (tzw. II tury wyborów).

 

Termin przyjmowania wniosków od: 04 kwietnia do 15 maja 2025 r.

 W przypadku przeprowadzenia ponownego głosowania (tzw. II tura) wyborca zmieniający miejsce pobytu po dniu pierwszego głosowania, a przed ponownym głosowaniem, może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu ponownego głosowania. Wniosek o wydanie takiego zaświadczenia składa się po dniu pierwszego głosowania w dowolnie wybranym urzędzie gminy, w terminie do dnia 29 maja 2025 r.

UWAGA

Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie utracić zaświadczenia o prawie do głosowania. W przypadku jego utraty, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie głosowania właściwym dla miejsca stałego zamieszkania

 

Wyborca, który zmienił miejsce głosowania oraz wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.

 

 

Materiały

wniosek​_o​_zmiane​_miejsca​_glosowania
wniosek​_o​_zmiane​_miejsca​_glosowania.docx 0.03MB
wniosek​_o​_zaswiadczenie​_o​_prawie​_do​_glosowania
wniosek​_o​_zaswiadczenie​_o​_prawie​_do​_glosowania.doc 0.05MB
Informacja-o-warunkach-udzialu-obywateli-polskich-zagranica-w-wyborach-prezydenta
Informacja-o-warunkach-udzialu-obywateli-polskich-zagranica-w-wyborach-prezydenta.docx 0.03MB
Informacja o warunkach udziału obywateli polskich w głosowaniu w obwodach głosowania utworzonych w kraju.docx
Informacja​_o​_warunkach​_udziału​_obywateli​_polskich​_w​_głosowaniu​_w​_obwodach​_głosowania​_utworzonych​_w​_kraju.docx 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2025 12:37 Robert Naglik
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Rady Miejskiej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Spis Wyborców 1.0 18.03.2025 12:37 Robert Naglik

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP