Uzyskaj wpis do rejestru działalności regulowanej
1. Procedura
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r.
o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru.
Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Grajewo jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
Wniosek powinien zawierać:
- nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
Do wniosku dołącza się:
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej (lub kopię, a jednocześnie oryginał do wglądu).
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
2. Załatwienie sprawy
- Nadanie numeru rejestrowego i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru, o dokonaniu zmiany we wpisie w rejestrze następuje w przypadku spełnienia wymogów określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i rozporządzeniach wykonawczych;
- Odmowa wpisu przedsiębiorcy do rejestru w drodze decyzji, następuje w przypadku, gdy:
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- przedsiębiorcę wykreślono z rejestru z przyczyn, o których mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach do niego dołączonych, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
3. Sprawę prowadzi i informacji udziela:
Urząd Gminy Grajewo
Referat Rozwoju Gospodarczego
ul. Komunalna 6
19-200 Grajewo
pokój nr 14
4. Warunkiem wszczęcia postępowania jest złożenie wniosku
Wniosek można złożyć:
- listownie
- osobiście
5. Termin załatwienia sprawy:
- 7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku;
Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji w/w termin biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
6. Opłaty
Za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 50,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Opłatę uiszcza się składając wniosek, na konto Gminy Grajewo
Nr rachunku 21 8768 1013 1310 3105 2000 0010
Za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 25,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Opłatę uiszcza się składając wniosek, na konto Gminy Grajewo
Nr rachunku 21 8768 1013 1310 3105 2000 0010
W przypadku pełnomocnika należy dostarczyć oryginał pełnomocnictwa wraz z opłatą skarbową w wysokości 17,00 zł.
7. Odwołania
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji oraz o wykreśleniu z ewidencji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Materiały
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanejWniosek_o_wpis_do_rejestru_działalności_regulowanej.docx 0.02MB Oświadczenie do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej
Oświadczenie_do_wniosku_o_wpis_do_rejestru_działalności_regulowanej.docx 0.01MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Internetowy System Aktów Prawnych
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej Internetowy System Aktów Prawnych