W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Realizujemy projekt "Poznajemy Podlaskie"

17.04.2024

SP w Danówku

Projekt "Poznajemy Podlaskie"

Wycieczkę, realizowaną w ramach projektu ,,Poznajemy Podlaskie”, finansowaną przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, rozpoczęliśmy od zwiedzania perły Podlasia – Tykocina. Przewodnik oprowadził nas po największych atrakcjach miasta. Zwiedziliśmy Zamek pochodzący z XVI wieku, XVII-wieczną Wielką Synagogę i Wielki Bejt Midrasz odbudowany od podstaw po zniszczeniach wojennych. W Sokółce zwiedziliśmy Muzeum Ziemi Sokólskiej oraz uczestniczyliśmy w ciekawej lekcji muzealnej - SPOTKANIE Z POLSKIM ORIENTEM. W Bohonikach mogliśmy podziwiać dwa Pomniki Historii: meczet oraz mizar. Poznaliśmy historię Tatarów - mniejszości religijnej i etnicznej na ziemiach Podlasia. W Supraślu podążaliśmy szlakiem prawosławia. Zwiedziliśmy: Muzeum Ikon i Cerkwi Obronnej Zwiastowania NMP – prawosławnej świątyni. Muzeum Ikon w Supraślu to Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, poświęcone jest w całości sztuce sakralnej prawosławia, a przede wszystkim ikonom. Byliśmy w Kruszynianach - wsi tatarskiej na końcu świata. Zwiedziliśmy najstarszy meczet w Polsce, cmentarz muzułmański oraz Muzeum Kultury Muzułmańskiej. Do domów wróciliśmy pełni wiedzy i niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy!