Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością - edycja 2025
21.07.2024
Diagnoza potrzeb do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
Rozpoczął się nabór wniosków gmin i powiatów w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością " - edycja 2025 finansowany z Funduszu Solidarnościowego.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.
Adresatami Programu są następujące osoby:
- dzieci od 2 do 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami o konieczności długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby oraz stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej mają być świadczone na rzecz małoletnich, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 560), a także wymagana jest pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego małoletniego.
Uczestnik Programu, któremu przyznano pomoc w postaci usług asystencji osobistej nie ponosi odpłatności za realizację usług w ramach Programu.
Gmina Grajewo zamierza przystąpić do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością " - edycja 2025, w związku z powyższym prosimy osoby zainteresowane uczestnictwem w Programie o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Danówku w terminie do 21 sierpnia 2024 r. Ewentualną wolę skorzystania z oferowanego Programu można przesłać na adres e-mail gops@uggrajewo.pl, zgłosić osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Danówku, Danówek 7A, 19-200 lub telefonicznie pod numerem telefonu 86 272 22 60
Ogłoszenie o naborze wniosków oraz Program wraz z załącznikami dostępne są pod adresem: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
Wymagane dokumenty: Karta zgłoszeń nr 7, orzeczenie o niepełnosprawności, Karta zakresu czynności nr 8, Klauzula informacji RODO nr 15
Materiały
Karta zgłoszeń nr 7Karta zakresu czynności nr 8
Klauzula informacji RODO nr 15