Komunikat dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej pełniły funkcję budowli ochronnej
25.03.2025
Zgodnie z art 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowił schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy
(tj. do 31 marca br.).
Zawiadomienie powinno składać się z następujących elementów:
- adres nieruchomości lub numer działki, na której terenie zlokalizowana jest budowla ochronna;
- tytuł prawny lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem;
- dane kontaktowe do właściciela, użytkowników wieczystych lub zarządców.