W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Komunikat dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej pełniły funkcję budowli ochronnej

25.03.2025

Komunikaty

Zgodnie z art 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowił schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy
(tj. do 31 marca br.).

Zawiadomienie powinno składać się z następujących elementów:

- adres nieruchomości lub numer działki, na której terenie zlokalizowana jest budowla ochronna;

- tytuł prawny lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem;

- dane kontaktowe do właściciela, użytkowników wieczystych lub zarządców.