Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu
Termin i sposób załatwienia
Czas realizacji - do 30 dni.
- Jednostka wprowadzająca organizację ruchu ma obowiązek zawiadomić Starostę Świebodzińskiego, Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie oraz właściwego zarządcę drogi o terminie jej wprowadzenia co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu,
- Jeżeli w wyznaczonym przez Starostę Świebodzińskiego terminie, w którym powinna zostać wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu brak jest zawiadomienia o którym mowa § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem zatwierdzona zmiana organizacji ruchu traci ważności,
- Zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Starosta Świebodziński jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej organizacji ruchu.
Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11
- starostwo@powiat.swiebodzin.pl
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.
Na wizytę można umówić się online.
Miejsce załatwienia i odbioru
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
Wydział Komunikacji i Transportu.
Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
Wymagane Dokumenty
- wniosek
- Projekt organizacji ruchu (min. 2 egz.), który powinien zawierać:
- plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi;
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną
- zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- nazwisko i podpis projektanta,
- Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
- Komendanta Powiatowego Policji (dot. dróg powiatowych),
- Zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
- Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności.
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Materiały
Wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchuWNIOSEK_O_ZATWIERDZENIE_ORGANIZACJI_RUCHU.docx 0.02MB
Podstawa prawna
art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784).
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu | 1.0 | 14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP