Termin i sposób załatwienia
Czas realizacji - do 30 dni.
- Zgodnie z art. 65b ust. 2 pkt 1 ustawy organizator imprezy przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego policji,
- Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia,
- Z opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia zwolnione są:
- pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członkowie ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- jednostki budżetowe,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- Opisana poniżej procedura oraz wymogi nie dotyczą procesji, pielgrzymek i konduktów pogrzebowych.
Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11
- starostwo@powiat.swiebodzin.pl
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.
Na wizytę można umówić się online.
Miejsce załatwienia i odbioru
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
Wydział Komunikacji i Transportu.
Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
- Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
- Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
- Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- Zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
- Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
- Uzgodnienie przebiegu trasy lub miejsca imprezy z Komendantem Powiatowym Policji.
- W przypadku całkowitego zajęcia jezdni lub wprowadzenia zmian w oznakowaniu konieczne jest przedstawienie do zatwierdzenia organowi zarządzającemu ruchem na drogach projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z wymaganymi opiniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784).
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia - 48,00 zł.
Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Materiały
Wniosek zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególnyWNIOSEK_ZEZWOLENIE_NA_WYKORZYSTANIE_DROG_W_SPOSOB_SZCZEGOLNY.docx 0.01MB
Podstawa prawna
art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 ze zmianami),
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny | 1.0 | 14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP