W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Zgodnie z art. 65b ust. 2 pkt 1 ustawy organizator imprezy przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego policji,
  • Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia,
  • Z opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia zwolnione są:

-    pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członkowie ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

-    jednostki budżetowe,

-    jednostki samorządu terytorialnego,

  • Opisana poniżej procedura oraz wymogi nie dotyczą procesji, pielgrzymek i konduktów pogrzebowych.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

 

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w  sposób szczególny,
  • Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
  • Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
  • Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • Zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
  • Pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
  • Uzgodnienie przebiegu trasy lub miejsca imprezy z Komendantem Powiatowym Policji.
  • W przypadku całkowitego zajęcia jezdni lub wprowadzenia zmian w oznakowaniu konieczne jest przedstawienie do zatwierdzenia organowi zarządzającemu ruchem na drogach projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z wymaganymi opiniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784).

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia - 48,00 zł.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Wniosek zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny
WNIOSEK​_ZEZWOLENIE​_NA​_WYKORZYSTANIE​_DROG​_W​_SPOSOB​_SZCZEGOLNY.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny 1.0 14.09.2022 14:33 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}