W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Leśnictwo

Zaświadczenie dla posiadaczy lasu - dofinansowanie z ARiMR
Informacja o karcie
  • Formularz F5e-P/7/2 - obowiązuje od 19.01.2022r.
  • Karta Opisu Usługi NR RO.0143.1.2024
  • Stan na dzień 16.04.2024r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 204 i 205, II piętro, tel.  41 260 47 96, 41 260 47 95, 41 260 47 93, 41 260 47 92

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 kwietnia 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków i szczegółowego trybu przyznawania i wypłaty pomocy finansowej w ramach wsparcia inwestycji leśnych lub zadrzewieniowych oraz w formie premii z tytułu zalesień, zadrzewień lub systemów rolno-leśnych w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek zawierający dane osobowe, nazwę inwestycji, lokalizację drzewostanu (numer działki i obręb ewidencyjny) oraz interes prawny osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenie.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego: do 7 dni.

Tryb odwoławczy

Brak.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. 

 

 

Pozyskanie drewna w ilości większej niż to wynika z planu urządzenia lasu - wypadek losowy
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.4.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

 Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205, II piętro, tel. 41 260 47 95 , 41 260 47 96, 41 260 47 92, 41 260 47 93 

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach  
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek, który powinien zawierać:
    ▪ numer ewidencyjny działki, której dotyczy pozyskanie drewna,
    ▪ wielkość zwiększenia limitu pozyskania drewna,
    ▪ przyczyny zwiększenia limitu.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.
    Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe,
  •  jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca,
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania

 

Zmiana lasu na użytek rolny
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.3.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 204 i 205, II piętro, tel. 41 260 47 96, 41 260 47 93, 41 260 47 92, 41 260 47 95

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek właściciela lasu.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  3. W przypadku zmiany lasu na użytek rolny o powierzchni powyżej 1ha decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.
    Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe,
  •  jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca,
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania

 

Dofinansowanie do odnowienia drzewostanu
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.2.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 204, II piętro, tel. 41 260 47 96, 41 260 47 95

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  3. Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek właściciela lasu.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.
    Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe,
  •  jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Decyzja administracyjna.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego:

  • do 1 miesiąca,
  • do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Koneckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania

 

Cechowanie drewna
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.5.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 204 i 205, II piętro, tel.41 260 47 96, 41 260 47 95, 41 260 47 93, 41 260 47 92

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach 
Wymagane dokumenty
  1. Zgłoszenie zamiaru pozyskania drewna.
  2. Oświadczenie współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na pozyskanie drewna przez wnioskodawcę. 
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich- parter, pokój nr 1.

Opłaty

Brak

Sposób załatwienia sprawy

Świadectwo legalności pozyskania drewna.

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

30 dni

Tryb odwoławczy

Brak

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania

 

Wydanie zaświadczenia do celów notarialnych
Informacja o karcie
  • Formularz F5d-P/7/2 - obowiązuje od 24.12.2019r.
  • KARTA OPISU USŁUGI NR RO.0143.6.2021
  • Stan na dzień 11.08.2021r.
Kto odpowiada za prowadzenie sprawy

 Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pokój nr 205 i 204 II piętro, tel. , 41 260 47 97,  41 260 47 94, 41 260 47 96, 41 260 47 95 

Podstawa prawna wykonywania usługi
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  3. Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach 
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek, który powinien zawierać:
    ▪ numer ewidencyjny działki, której dotyczy wniosek.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów

Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Końskich ul. Stanisława Staszica 2 – parter, pokój nr 1.

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.

  1. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji.
    Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł:
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Końskich numer 07 1240 5006 1111 0010 1843 0049, bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Końskich lub w kasie Starostwa Powiatowego w Końskich. 
  3. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej.
  4. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • jednostki budżetowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego,
  • organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa
Sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenie

Odbiór informacji

Za pośrednictwem poczty lub osobiście.

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego: do 7 dni.

Tryb odwoławczy

Brak

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania

 

 

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia, czy inwestycje planowane w drzewostanach nie są sprzeczne z ustaleniami uproszczonego planu urządzania lasu
wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_stwierdzajęcego,​_czy​_inwestycje​_planowane​_do​_realizacji​_w​_drzewostanie,​_nie​_są​_sprzeczne​_z​_UPUL.pdf 0.64MB
Wniosek wydawanie świadectw legalności pozyskania drewna
RO0143420172​_wniosek​_20042020.pdf 0.71MB
Zgłoszenie zamiaru pozyskania drewna
RO014352021​_zgłoszenie​_zamiaru​_pozyskania​_drewna.pdf 0.38MB
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na pozyskanie drewna
Oświadczenie​_RO014352021​_nadzór​_nad​_gospodarką​_leśną.pdf 0.32MB
Wniosek o wydanie zaświadczenia UPUL do celów notarialnych
RO014362021​_wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_UPUL.pdf 0.35MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.08.2021 12:15 jpiszcz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Lucyna Ziętek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Leśnictwo 11.0 18.04.2024 08:44 jpiszcz
Leśnictwo 10.0 20.08.2021 09:43 jpiszcz
Leśnictwo 9.0 20.08.2021 09:01 jpiszcz
Leśnictwo 8.0 19.08.2021 09:29 jpiszcz
Leśnictwo 7.0 17.08.2021 14:00 jpiszcz
Leśnictwo 6.0 17.08.2021 13:58 jpiszcz
Leśnictwo 5.0 16.08.2021 12:17 jpiszcz
Leśnictwo 4.0 16.08.2021 11:42 jpiszcz
Leśnictwo 3.0 13.08.2021 13:33 jpiszcz
Leśnictwo 2.0 12.08.2021 12:39 jpiszcz
Leśnictwo 1.0 12.08.2021 12:15 jpiszcz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}