Gminne Przedszkole
Gminne Przedszkole w Stanisławicach
Przedszkole czynne od 7.00 do 16.00
Nauczyciele:
wychowawca Katarzyna Gruszecka, grupa 3 – 4 latki
wychowawca Ewelina Gąsiorek grupa 4 – 5 latki
wychowawca Natalia Mucha grupa 6 latki
Małgorzata Czarny
religia – Elżbieta Wojas
Język angielski – Beata Tokarz
Logopedia – Sylwia Kuraś
Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu
7.00 – 8.00
Schodzenie dzieci do przedszkola – grupa łączona. Zabawy swobodne, spontaniczne i dowolne w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne, orientacyjno – porządkowe.
8.00 – 9.45 (grupa Sówki), 8.00 – 9.00 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Praca zespołowa lub indywidualna z dziećmi o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym i z trudnościami. Zabawy muzyczno – ruchowe lub ćwiczenia poranne. Czynności porządkowe w sali.
8.45 – 9.15 (grupa Sówki), 9.00 – 9.30 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed i po śniadaniu. Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego, estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
9.15 – 11.00 (grupa Sówki), 9.30 – 11.00 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Blok dydaktyczny. Zajęcia edukacyjno – wychowawcze z całą grupą, realizacja programu wychowania przedszkolnego, rozwijanie różnorodnych aktywności i wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci w obszarze poznawczym, werbalnym, plastycznym, muzycznym, ruchowym. Ćwiczenia ogólnorozwojowe i wspierające, bieżąca praca z dzieckiem.
11.00 – 11.30 (grupa Sówki), 11.00 – 12.00 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Zabawy indywidualne, w parach lub w grupie, zabawy swobodne podejmowane przez dzieci w różnych kącikach zainteresowań, wycieczki, spacery i obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. Gry i zabawy dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, słownikowe, ruchowe. Czynności porządkowe w sali.
11.30 – 12.00 (grupa Sówki), 12.00 – 12.30 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed i po obiedzie. Obiad. Doskonalenie umiejętności samodzielnego, estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.00 – 13.00 (grupa Sówki), 12.30 – 13.00 (grupa Biedronki, Pszczółki)
Odpoczynek poobiedni, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek muzycznych i czytanych. Ćwiczenia utrwalające materiał programowy. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami dzieci, zabawy dowolne, ćwiczenia i zabawy utrwalające i rozwijające kompetencje dzieci, realizowanie zadań w ramach programów, projektów i akcji wybranych przez nauczyciela.
13.00 – 14.15
Łączenie grup. Zabawy na dywanie integrujące grupę, zabawy kołowe ze śpiewem, układanki i gry stolikowe, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Czynności porządkowe w sali.
14.15 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed i po podwieczorku. Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności samodzielnego, estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
14.30 – 16.00
Zabawy w sali lub na powietrzu oparte na spontanicznej aktywności dzieci wspierające ich rozwój oraz integrację grupy. Praca z dziećmi z trudnościami oraz zdolnymi, zajęcia w małych grupach, prace użyteczno – porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Dodatkowymi zajęciami realizowanymi w przedszkolu jest: j. angielski, rytmika, religia, logopedia, robotyka.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dzieciom i ich rodzicom jest realizowana przez: nauczycieli wychowania przedszkolnego, pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego, pedagoga specjalnego, logopedę szkolnego, terapeutę pedagogicznego oraz doradcę edukacyjno – zawodowego.