W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Innowacja historyczna

Innowacja historyczna

11 października b.r. uczniowie klas 7 i 8 , korzystając z pięknej , jesiennej pogody pojechali rowerami do Zespołu Szkół w Maliniu, gdzie  mieli okazję uczestniczyć w fascynującym projekcie edukacyjnym pod tytułem „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”. Projekt ten wprowadził uczniów w świat historycznych wydarzeń.
Celem projektu jest:
prezentacja możliwości wykorzystania nowych technologii, w szczególności VR, w prowadzeniu zajęć lekcyjnych,
rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, które zwiększają ich szanse na przyszłym rynku pracy,
wzrost zainteresowania uczniów zagadnieniami związanymi z historią Polski – dzięki atrakcyjnej i innowacyjnej formie prezentacji treści nauczania.
    Uczniowie uczestniczyli w pokazach dwóch filmów „Kartka z Powstania” oraz „Wiktoria 1920”. Oba seanse zostały zrealizowane z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), w specjalnie przygotowanej scenografii. Poprzedziły je prelekcje wprowadzające w tematykę historyczną.
 To niezwykłe przedsięwzięcie stanowiło połączenie nowoczesnych technologii z pasją do historii, pozwalało uczestnikom przenieść się w czasy ważnych wydarzeń, doświadczając ich jak nigdy dotąd.
    „Kartka z Powstania” to poruszająca opowieść o kpt. Władysławie Sieroszewskim, jednym z powstańców warszawskich. Przed wyruszeniem na front Powstania Warszawskiego otrzymał od swojej córki kartkę z modlitwą, która stała się kluczowym elementem jego życia. Ta kartka uratowała mu życie i stała się symbolem nadziei w czasach beznadziejności.
Uczniowie podążali za młodymi powstańcami, oglądali z bliska ruiny warszawskich kamienic. Doświadczali zdarzeń z perspektywy uczestnika, co wzbudzało w nich emocje, przybliżyło warunki życia w ekstremalnie trudnym czasie.
    Drugim filmem, który zaintrygował naszych uczniów, był „Wiktoria 1920”. Ta produkcja przybliżyła nam dramatyczne wydarzenia z czasów wojny polsko-bolszewickiej. Uczniowie wcielili się w postać Janka Węgielskiego, odważnego studenta, który wierzył, że sprawa Polski nie jest jeszcze przegrana. Pomimo rozkazów postanowił on dostarczyć ważną wiadomość do Warszawy, ryzykując własne życie podczas tej niebezpiecznej podróży.
Uczestnicy projektu mieli okazję do dosłownego wejścia w obraz, stając się jednym z bohaterów tych doniosłych wydarzeń. Jak? Dzięki magicznej sile gogli wirtualnej rzeczywistości, które pozwoliły uczestnikom przenieść się wprost na pole bitwy czy ulice walczącego miasta.
To nie był zwykły seans filmowy. To było jak podróż w czasie, w której historia stawała się żywa

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}