W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

MALI , WIELCY ODKRYWCY – jednostki miary.

.

Grupa starszaków zrealizowała ostatni trzeci etap programu edukacyjnego,, Mali Wielcy Odkrywcy", który dotyczył poznawania jednostek miar. Przedszkolaki dowiedziały się jakimi sposobami zmierzyć długość pomiędzy dwoma punktami. Odkryły dlaczego pomiar stopami był niedokładny. Wiele radości sprawiło dzieciom samodzielne mierzenie długości różnych przedmiotów z wykorzystaniem metrówki. Odkrywcy zapoznali się również ze sposobami pomiaru masy. Skonstruowali wagę szalkową, a podczas zabaw przy jej pomocy próbowali określać, który przedmiot jest cięższy, a który lżejszy. Kolejne zajęcia związane były z zegarami i poznawaniem czasu. Dzieci budowały tarczę zegara, wykonywały zadania na czas i badały, ile czasu potrzeba na wykonanie konkretnych czynności. Następnie starszaki skonstruowały termometry i określiły temperaturę w sali i na placu zabaw, jak również mierzyły własną temperaturę ciała. Na ostatnich zajęciach poznały pojęcie objętości substancji poprzez porównywanie pojemności butelek oraz przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego, ucząc się, co znaczy „więcej”, „mniej” i „tyle samo”.  

Celem programu było zainteresowanie dzieci nauką i wzbudzenie w nich chęci do poznawania otaczającego je świata poprzez wykonywanie eksperymentów, doświadczeń i praktycznych obserwacji.  

Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w każdej aktywności, chętnie dzieliły się spostrzeżeniami i podejmowały próby samodzielnego rozwiązywania zadań.

Opracowała: Joanna Kaczyńska

Zdjęcia (17)

{"register":{"columns":[]}}