„W drodze do przyszłości”
Innowacja w szkole jest niezbędna do aktywnego nauczania z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” wśród uczniów Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Radomyśli oraz nauki sterowania robotami, korzystania z drukarki i długopisów 3D, aparatu fotograficznego i tła fotograficznego greenscren.
Jest naszą odpowiedzią na priorytety Ministra Edukacji Narodowej oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty - wspieranie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Adresatami innowacji są uczniowie kl. 5 Szkoły Podstawowej w Radomyśli.
Innowacja zostanie wprowadzona w roku szkolnym 2023/2024 z możliwością kontynuowania w kolejnym roku.
Niniejsza innowacja ma na celu popularyzację nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii informatyczno – cyfrowej takiej jak: roboty, długopisy 3D, drukarka 3D, aparat cyfrowy, greenscren, tablet, komputer, programy informatyczne.
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Podczas zajęć lekcyjnych realizowane będą następujące zagadnienia:
- Nauka sterowania robotami.
- Zagadnienia z matematyki, informatyki rozwiązywane dzięki wykorzystaniu robotów,
- Wizualizacja projektu – drukarka 3D.
- Nauka obsługi długopisów 3D.
- Poprawne wykonywanie zdjęć aparatem cyfrowym.
- Praca ze zdjęciami w komputerze – z użyciem odpowiednich programów komputerowych.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się tabletem, aparatem cyfrowym oraz laptopem.
Zadania będą realizowane:
- metodą podającą (objaśnienie lub wyjaśnienie),
- metodą problemową (aktywizująca, gry dydaktyczne, burza mózgów),
- metodą eksponującą (film, pokaz, wymiana doświadczeń),
- metodą praktyczną (ćwiczenia z użyciem wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” ).
Wprowadzenie innowacji ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących
z aktywnego uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych zdobytych w ramach „Laboratorium przyszłości”. Samodzielnego zdobywania wiedzy zarówno przez uczniów jak i nauczycieli oraz zainteresowania nauką poprzez wprowadzenie nowatorskiej metody pracy.