W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

„W drodze do przyszłości”

Innowacja w szkole jest niezbędna do aktywnego nauczania z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” wśród uczniów Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Radomyśli oraz nauki sterowania robotami, korzystania z drukarki i długopisów 3D, aparatu fotograficznego i tła fotograficznego greenscren.

Zdjęcie - przyszłość

 Jest naszą odpowiedzią na priorytety Ministra Edukacji Narodowej oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty - wspieranie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Adresatami innowacji są uczniowie kl. 5 Szkoły Podstawowej w Radomyśli.

Innowacja zostanie wprowadzona w roku szkolnym 2023/2024 z możliwością kontynuowania w kolejnym roku.

Niniejsza innowacja ma na celu popularyzację nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii informatyczno – cyfrowej takiej jak: roboty, długopisy 3D, drukarka 3D, aparat cyfrowy, greenscren, tablet, komputer,  programy informatyczne.

Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Podczas zajęć lekcyjnych realizowane będą następujące zagadnienia:

  • Nauka sterowania robotami.
  • Zagadnienia z matematyki, informatyki rozwiązywane dzięki wykorzystaniu robotów,
  • Wizualizacja projektu – drukarka 3D.
  • Nauka obsługi długopisów 3D.
  • Poprawne wykonywanie zdjęć aparatem cyfrowym.
  • Praca ze zdjęciami w komputerze – z użyciem odpowiednich programów komputerowych.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się tabletem, aparatem cyfrowym oraz laptopem.

Zadania będą realizowane:

  • metodą podającą (objaśnienie lub wyjaśnienie),
  • metodą problemową (aktywizująca, gry dydaktyczne, burza mózgów),
  • metodą eksponującą (film, pokaz, wymiana doświadczeń),
  • metodą praktyczną (ćwiczenia z użyciem wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” ).

Wprowadzenie innowacji ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących
z aktywnego uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych zdobytych w ramach „Laboratorium przyszłości”. Samodzielnego zdobywania wiedzy zarówno przez uczniów jak i nauczycieli oraz zainteresowania nauką poprzez wprowadzenie nowatorskiej metody pracy.

{"register":{"columns":[]}}