W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Nie(zwykła) matematyka

Innowacja będzie realizowana w klasach IV – VIII w roku szkolnym 2022/2023. Podstawą prowadzenia zajęć są materiały samodzielnie przygotowywane przez nauczyciela lub zaczerpnięte z grupy projektowej. Treści programu zajęć dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów, a ich poszerzanie i stopniowanie trudności ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień, postaw twórczych, logicznego myślenia. Ponadto ma on głównie na celu pokazanie uczniom jakim wspaniałym i wszechobecnym przedmiotem jest matematyka. Uczniowie wielokrotnie pytają na lekcjach „A po co mi to?” a to przedsięwzięcie ma im pokazać, że matematyka przydaje się w zwyczajnym życiu, otacza nas, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy i jest bardzo przydatna.

Głównym celem jest kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów, rozwijanie
umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.

Cele szczegółowe:
pokazanie związku matematyki z życiem codziennym,
dostrzeganie zależności matematycznych w otaczającym świecie,
swobodne posługiwanie się matematyką w życiu codziennym,
rozwijanie sprawności rachunkowej, umiejętności szacowania i zaokrąglania wyników,
rozwijanie samodzielności w poszukiwaniu i zdobywaniu informacji,

zachęcanie do myślenia ekonomicznego,
kształtowanie wyobraźni geometrycznej,
wykorzystanie nowoczesnych metod technologicznych jako pomoc w nauce i zdobywaniu wiedzy,
rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez osiąganie sukcesu,
kształtowanie u uczniów kreatywności i aktywności,
kształtowanie takich cech jak: wytrwałość, systematyczność, dokładność, inicjatywa,
zdobywanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej.

Uczniowie biorący udział w innowacji „Niezwykła matematyka” będą wykonywali różnorodne, wybrane przez siebie lub opiekunów zadania matematyczne, ale nie zawsze bezpośrednio związane z ich wyobrażeniami o matematyce. Efekty zadań będą prezentowane na stronie szkoły, grupie projektowej. Uczniowie będą pracować głównie w grupach, co pogłębi w nich umiejętności planowania, odpowiedzialności za wykonywane zadanie itp.

{"register":{"columns":[]}}