W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

(Nie)zwykła Matematyka-II edycja

Logo- Niezwykła Matematyka

Cele główne:

1.Rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.

2.Poszerzenie, pogłębienie wiedzy na temat liczb i działań na nich oraz figur geometrycznych, integracja wiedzy szkolnej i pozaszkolnej, doświadczeń uczniowskich i ich aktywnego działania.

3.Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka.

4.Poznanie własnego miejsca zamieszkania i jego mieszkańców poprzez udział w projekcie.

5.Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.

6.Propagowanie umiejętności i wiedzy matematycznej w środowisku lokalnym.

7.Integracja środowisk biorących udział w projekcie.

8. Rozwijanie umiejętności społecznych (praca w zespole, pełnienie ról, odpowiedzialność) oraz kompetencji takich jak kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, samorządność.

 

Cele szczegółowe:

i. pokazanie związku matematyki z życiem codziennym,

ii. dostrzeganie zależności matematycznych w otaczającym świecie,

iii. swobodne posługiwanie się matematyką w życiu codziennym,

iv. rozwijanie sprawności rachunkowej, umiejętności szacowania i zaokrąglania wyników,

v. rozwijanie samodzielności w poszukiwaniu i zdobywaniu informacji,

vi. zachęcanie do myślenia ekonomicznego,

vii. kształtowanie wyobraźni geometrycznej,

viii. wykorzystanie nowoczesnych metod technologicznych jako pomoc w nauce i zdobywaniu wiedzy,

ix. rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez osiąganie sukcesu,

x. kształtowanie u uczniów kreatywności i aktywności,

xi. kształtowanie takich cech jak: wytrwałość, systematyczność, dokładność, inicjatywa,

xii. zdobywanie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej.

{"register":{"columns":[]}}