W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

LEKTUROWNIK

Innowacja ta polega na stworzeniu zeszytu lekturowego do każdej omawianej na lekcjach j. polskiego lektury. Dzięki temu uczeń będzie miał posegregowane notatki do każdej lektury. W każdej chwili może sięgnąć po dany zeszyt lekturowy i przypomnieć sobie najważniejsze informacje. Lekturownik to doskonały sposób na powtórki przed egzaminem ósmoklasisty. Uczy systematyczności. Uczniowie zgromadzą przygotowane pod nadzorem nauczyciela notatki o autorze lektury, czasie powstania, gatunku i rodzaju utworu literackiego, uzupełniają przygotowane przez nauczyciela karty pracy w formie sketchnotingu/.

Uczniowie będą mogli, dzięki swojej kreatywności i zdobytej wiedzy, tworzyć notatki wizualne i tradycyjne, zdobywać nowe informacje o dziele literackim, dzielić się wrażeniami po lekturze, systematyzować zdobytą wiedzę.

Gównymi celami są:

- zwiększenie motywacji do nauki języka polskiego,

- rozbudzenie pasji do nauki języka polskiego,

- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się,

-  rozwijanie w uczniu poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,

 

- wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia ,

- kształtowanie kreatywności i umiejętności twórczego myślenia

-przygotowanie młodzieży do obioru literatury pięknej

- wykształcenie w uczniu przekonania o celowości podejmowanych działań i celu, jakim jest nauka sama w sobie,

- motywowanie do nauki,

-wprowadzenie poczucia odpowiedzialności za własne uczenie się,

-aktywizowanie uczniów do podejmowania samodzielnych decyzji oraz działań,

-zdobycie umiejętności redagowania notatek,

-dbanie o estet

Zeszyt, zwany „Lekturownikiem”, jest przede wszystkim samodzielnie stworzoną pomocą dydaktyczną dla uczniów, który przydaje się w nauce i będzie doskonałym skryptem przed sprawdzianem ósmoklasisty. To zbiór informacji o lekturach (bohaterach, problematyce, motywach, epokach) zebrany w jednym miejscu, przygotowany samodzielnie w kreatywnej, często ciekawej graficznie formie lub z wykorzystaniem formy sketchnotingu.

W  każdym „Lekturowniku” są stałe elementy,  udostępnione przez  nauczyciela  i/lub samodzielnie wykonane przez ucznia:

  • tytuł i autor lektury;
  • krótka notatka biograficzna autora, przedstawiona np. w formie osi czasu lub mapy myśli z wykorzystaniem zdjęć i rysunków;
  • rodzaj i gatunek literacki - może być przedstawiony za pomocą symboli;
  • elementy świata przedstawionego;
  • problematyka utworu;
  • refleksja dotycząca omawianego utworu;

ciekawe i znane cytaty.

 

 

{"register":{"columns":[]}}