W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Klasa bez krzeseł

„Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu” /Wojciech Oczko/

Obrazek przedstawia dzieci siedzące z panią na dywanie.

W II semestrze roku szkolnym 2021/2022 w klasie III zostanie wprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Klasa bez krzeseł’’. Krzesełka w klasie zostaną zastąpione piłkami terapeutycznymi.

Istotą innowacji jest przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy, poprzez zastosowanie piłek terapeutycznych podczas lekcji nauczania zintegrowanego.

Wielogodzinny pobyt w pozycji siedzącej, w ławkach  czy w domu przed komputerem jest  szkodliwy dla rozwijającego się organizmu. Dziecko w trakcie rozwoju stara się rozładować nadmiar nagromadzonej energii. Długie przesiadywanie ograniczające ruch, szkodliwie oddziałuje na układ nerwowy, kostny, krążenia.  Jest przyczyną wielu nieprawidłowości w zachowaniu się i rozwoju psychomotorycznym dziecka.

Uczniowie w trakcie realizacji programu będą mieć możliwość zamiany krzeseł na piłki terapeutyczne i na odwrót. Będą mogli dokonać zamiany w każdej chwili. Piłki zostaną również wykorzystane do ćwiczeń śródlekcyjnych.

Zastosowanie piłek równoważnych ma na celu przede wszystkim:

- kształtowanie poprawnych nawyków ruchowych,

- przygotowanie uczniów do świadomego przybierania pozycji skorygowanej podczas siedzenia na piłkach terapeutycznych,

- wzmacnianie mięśni,

- poprawę koordynacji ruchowej i koncentracji uwagi,

- zwiększenie stabilności ciała,

- doskonalenie równowagi,

- integrację obu półkul mózgowych oraz  uaktywnienie półkuli „leniwej”.

Autorem innowacji jest Emilia Wiszniewska

{"register":{"columns":[]}}