W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

„Dotknij, poczuj, zobacz”

Otaczający nas świat jest bardzo ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic. Każdego dnia jesteśmy obserwatorami też wielu zjawisk. Dzieci od najmłodszych lat uwielbiają eksperymenty. Doświadczanie na każdym polu jest podstawą ich rozwoju i nauki. To poprzez eksperymentowanie i doświadczanie poznają prawdy rządzące światem.

Zdjęcie - dotknij, poczuj, zobacz

Wiedza i umiejętności zdobywane w ten właśnie sposób na długo zapadają w pamięć. Pozwalając dzieciom doświadczać i eksperymentować zachęcamy je do działania, pokazujemy, że to, co się dzieje wokół nas możemy wytłumaczyć. Zachęcamy je do stawiania pytań, ale także i do szukania na nie odpowiedzi.

Cele główne wprowadzenia innowacji:

- wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego

- rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych

- integracja zespołu klasowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- niwelowanie napięć emocjonalnych

Cele szczegółowe innowacji :

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;

- nabywanie umiejętności obserwowania, wywołanie zaciekawienia;

- usprawnianie ruchów w zakresie dużej i małej motoryki,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- rozwijanie zdolności manipulacyjnych,

- wydłużenie zdolności koncentracji uwagi,

- rozwijanie wiary we własne siły,

Innowacja „Dotknij, poczuj, zobacz” została napisana w oparciu o Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „DOTKNIJ, POCZUJ, ZOBACZ”, jej autorem jest Katarzyna Nocoń. Innowacja pedagogiczna jest odpowiedzią na potrzeby najmłodszych uczniów, ich zainteresowania oraz wrodzoną ciekawość poznawczą. Zajęcia pełne eksperymentów, wspólnego doświadczania i zadań zespołowych w roku szkolnym 2023/2024 kierowane są do uczniów oddziału przedszkolnego 5-6 latków. Wykonując eksperymenty i doświadczenia dzieci rozwijają naturalną potrzebę poznawania świata, poznają nowe pojęcia i szybciej je zapamiętają. Łączą przyczynę ze skutkiem, rozbudzają wyobraźnię, wzrasta ich chęć do dalszej pracy. Zaproponowane aktywności mają służyć rozwojowi motoryki małej oraz stymulować różne zmysły. Od września do maja będą prowadzone zajęcia w oparciu o wybraną tematykę: eksperymenty/elementy terapii ręki/dni tematyczne. Program innowacji jest zgodny z podstawą programową szkoły podstawowej i spójny z realizowanym programem nauczania edukacji wczesnoszkolnej. Stanowi uzupełnienie o atrakcyjne formy zajęć – głównie elementy metody laboratoryjnej. Uczestnicy zajęć będą pracować metodą problemową, praktycznego działania oraz słowną i poglądową. Program „Dotknij, poczuj, zobacz” jest zgodny z: PROGRAMEM ROZWOJU SZKOŁY, PROGRAMEM WYCHOWAWCZYM SZKOŁY i spójny z realizowanym programem nauczania w oddziale przedszkolnym.

Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco, a narzędziami ewaluacji będą:

- obserwacja dzieci w czasie działań;

- prace dzieci;

- zdjęcia eksperymentów;

- rozmowy z dziećmi.

{"register":{"columns":[]}}