W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Doświadczalne wyznaczanie prędkości

01.03.2023

Uczniowie klasy siódmej na lekcji fizyki wyznaczali doświadczalnie prędkość w ruchu jednostajnym prostoliniowym.

Doświadczalne wyznaczanie prędkości w ruchu jednostajnym prostoliniowym

Wszyscy uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymała karty pracy, w których zapisywane były poszczególne pomiary. Uczniowie za pomocą miarki wyznaczali długość trasy, po której mieli poruszać się spacerem, marszem i biegiem.

Następnie wybrana w grupie osoba mierzyła czas poszczególnych ruchów i obliczone zostały średnie pomiary długości i czasu. Na zakończenie uczniowie obliczyli prędkości z jakimi się poruszali.

Na zakończenie zajęć omówione zostały przyczyny i skutki błędów pomiarowych.

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}